جنجال دیگر در بوندس‌لیگا این بار به بهانه کرونا/ اخراج هوادار از ورزشگاه لایپزیگ به جرم ژاپنی بودن!

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه آ اِس اسپانیا، تعدادی از هواداران ژاپنی که برای تماشای بازی روز گذشته (یکشنبه) تیم فوتبال لایپزیگ مقابل بایرلورکوزن به ورزشگاه ردبول آرنا رفته بودند، با مشایعت مأموران امنیتی به خارج از ورزشگاه منتقل شدند. آنها در حالی از ورزشگاه اخراج شدند که نه جزو اولتراهای (تماشاگران متعصب و افراطی) دردسرساز دو تیم بودند نه هیچ تخلف دیگری از آنها سر زده بود. به همین دلیل آنها به صورت جداگانه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این تصمیم سران باشگاه لایپزیگ را محکوم کرده‌اند.

بعد از جنجال‌های که در بازی‌های شنبه شب فوتبال آلمان (بازی بایرن مونیخ در خانه هوفنهایم و دورتموند مقابل فرایبورگ) به خاطر اهانت به دیتمار هوپ مالک باشگاه هوفنهایم شکل گرفت و منجر به توقف چند باره بازی‌ها شد، این بار فوتبال آلمان تحت الشعاع رفتار نژادپرستانه اهالی باشگاه لایپزیگ قرار گرفته است.

بعد از این بازی که با تساوی یک – یک خاتمه یافت، یک گروه از تماشاگران ژاپنی در توئیتر و دیگر شبکه‌های مجازی اعلام کردند که مأموران امنیتی ورزشگاه ردبول آره‌نا به بهانه اینکه ممکن است آنها به ویروس کرونا مبتلا باشند، از ورزشگاه اخراج کرده‌اند این در حالی بوده که هیچ تستی برای بررسی آلوده شدن آنها به این ویروس یا علائمی که نشان دهد آنها به این بیماری مبتلا شده‌اند، وجود نداشته است.

 

درهمین راستا هم یک ویدئو توسط یکی از این هواداران اخراج شدن در فضای مجازی منتشر شده که به وضوح نشان می‌دهد آنها در سکوی اولتراها مستقر نیستند و این یعنی که آنها به دلایل معمول مانند برهم زدن نظم بازی یا سردادن شعارهای اهانت‌آمیز و نژادپرستانه اخراج نشده‌اند.

یکی از این هواداران که تایچی هایاشی‌کاوا نام دارد، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: به ورزشگاه رفته بودم تا بازی‌مان را مقابل لورکوزن تماشا کنم. به محض اینکه بازی آغاز شد، یکی از مأموران امنیتی ورزشگاه ردبول آره‌نا به من گفت که ممکن است کرونا داشته باشد چون ژاپنی هستم. به همین دلیل مرا در همان 10 دقیقه نخست بازی از ورزشگاه بیرون انداختند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم