وزیر بهداشت اسپانیا: ممکن است تا تابستان شاهد ازسرگیری لالیگا نباشیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیوع کرونا در اسپانیا، نزدیک به دو ماه است که تمامی رویدادهای ورزشی وفوتبال این کشور را مختل کرده و طبق گفته وزیر بهداشت این کشور، طرفداران لالیگا ممکن است تا تابستان هم از تماشای مسابقات محروم باشند.

سالوادور ایا نه تنها از اعلام زمان برای از سرگیری مسابقات خودداری کرد، بلکه حاضر نشد درباره احتمال از سر گرفته شدن آنها تا پیش از تابستان تضمین بدهد.

او در یک جلسه توجیهی کابینه دولت اسپانیا در روز یکشنبه درباره احتمال از سر گیری مسابقات لالیگا که از ابتدای ماه مارس تعلیق بده است، گفت: من نمی‌توانم بگویم که آیا فوتبال می‌تواند فعالیتش را از قبل از فصل تابستان از سر خواهد گرفت یا نه. این یک بی‌احتیاطی است که بخواهم از الان تاریخی قطعی برای از سر گرفته شدن مسابقات اعلام کنم.

گفته می‌شود که تیم‌های لالیگا از دولت مجوز گرفته‌اند که تمرینات‌شان را از ابتدا ماه می آغاز کنند به شرط اینکه از تمامی پرتکل‌های امنیتی و بهداشتی تعیین شده برای مهار ویروس کرونا پیروی کنند. گویا این تصمیم گفته گذشته در جلسه شورای ملی ورزش اسپانیا، فدراسیون فوتبال این کشور و لالیگا اتخاذ شده است. با این حال هنوز مشخص نیست که این اتفاق عملی شود و قطعاً هر گونه تمرینی هم پشت درهای بسته انجام خواهد شد.

گزارش‌‌ها حاکی از آن است که مقامات لیگ یکی از دو تاریخ شش یا 13 ژوئن (17 یا 24 خرداد) را برای از سر گیری مسابقات در نظر گرفته بودند اما از اظهارات وزیر بهداشت اسپانیا اینگونه برمی‌آید که دولت این کشور با اتخاذ تصمیمات شتابزده برای از سر گرفتن مسابقات مخالف است.

در اسپانیا تا کنون 223 هزار و 759 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 23 هزار و 190 نفر آنها جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم