فصلی جدید در پرونده تخلف رونالدینیو با احتمال متهم شدن او به پولشویی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در اوایل ماه جاری بود که اعلام شد رونالدینیو برای سفر به پاراگوئه به دعوت یکی از دوستانش برای شرکت در یک مراسم خیریه، از گذرنامه‌ای جعلی با ملیت پاراگوئه‌ای استفاده کرده است. با وجود تلاش‌هایی که برای آزادسازی او صورت گرفت، قاضی پرونده با آزادی او مخالفت کرد و به این ترتیب ستاره سابق بارسلونا این روزها را در زندانی در شهر آسونسیون سپری می‌کند.

اکنون اما اتفاقی رخ داده است که ممکن است به دردسرهای رونالدینیو اضافه کند و آن اضافه شدن فصلی جدید به پرونده اوست که احتمال دارد شراکت جرم در یک فقره پولشویی را هم به جرم‌های او اضافه کند.

طبق تحقیقات دادستان پاراگوئه‌، رونالدینیو ممکن است با این هدف به پاراگوئه سفر کرده باشد که به یک زن بازرگان ( کسی که او را به این کشور دعوت کرده بود) برای پولشویی کمک کند. از این رو دادستان‌های پرونده قرار است نسبت به بازبینی اسناد و پیام‌های تلفن همراه رونالدینیو و برادر او روبرتو ده‌آسیس به عنوان دیگر متهم این پرونده اقدام کنند.

اوسمار لگال، دادستان اصلی پرونده رونالدینیو به رویترز گفته است که احتمال دارد سرنخ‌هایی از وجود یک رابطه کاری پنهان میان رونالدینیو و برادرش با دالیا لوپس، زن بازرگانی که آنها را به پاراگوئه دعوت کرد وجود داشته باشد. دالیا لوپس نه تنها مقدمات سفر رونالدینیو و روبرتو ده‌آسیس به پاراگوئه را فراهم کرد، بلکه در بدو ورود آنها به فرودگاه آسونسیون به استقبال‌شان رفت همان مکانی که رونالدینیو ادعا کرده گذرنامه‌های جعلی به او تحویل داده شده است.

لگال در این باره گفت: این زن ممکن است در حال انجام پولشویی باشد و این یعنی که ما باید تمام افراد دیگری که امکان دارد به او در انجام چنین جرمی کمک کرده باشند را مورد بازجویی قرار دهیم و این شامل رونالدینیو هم می‌شود. به همین دلیل هم ما قویاً تأکید کرده‌ایم که او باید در زندان بماند. فرضیه اول ما این است که امکان دارد رونالدینیو و برادرش قصد داشتند از اسناد جعلی که به وسیله آن وارد پاراگوئه شدند، برای انجام یکسری امور تجاری یا سرمایه‌گذاری‌های غیرقانونی استفاده کنند.

 

فرضیه دادستان پرونده رونالدینیو چندان هم دور از ذهن نیست چرا که طبق مراودات دیپلماتیک میان دو کشور برزیل و پاراگوئه، شهروندان آنها، برای سفر به خاک کشور دیگر نیازی به گذرنامه ندارند و تهیه یک گذرنامه جعلی با ملیت پاراگوئه‌ای برای رونالدینیو و برادرش مشکوک به نظر می‌رسد. ستاره سابق تیم ملی برزیل از 11 روز پیش در حبس به سر می‌برد و قاضی پرونده حتی با آزادی آنها به قید وثیقه و حبس خانگی‌شان هم موافقت نکرده است.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم