فیلم جدید لوک بسون با مجوز بازیگران راهی ونیز شد

لوک بسون با دریافت توافقنامه موقت از انجمن بازیگران، اجازه پیدا کرد تا با تبلیغ فیلمش «داگمن» به جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ برود.

به نقل از ایندی وایر، جدیدترین فیلم لوک بسون با عنوان «داگمن» قرارداد موقت انجمن بازیگران (SAG-AFTRA) را امضا کرد و چراغ سبز تبلیغ فیلم در اولین اکران جهانی‌اش در جشنواره فیلم ونیز را به دست آورد.

اگرچه این اولین فیلم مستقلی نیست که قرارداد موقت را برای اهداف تبلیغاتی امضا می‌کند اما اولین فیلم در میان فیلم‌هایی است که قرار است در جشنواره‌های پاییزی اکران شود. بسیاری از این فیلم‌ها تلاش می‌کنند تا بتوانند امکان حضور بازیگران‌شان در لیدو یا تورنتو را در ماه آینده فراهم کنند.

هنوز روشن نیست که آیا بازیگران «داگمن» هم به ونیز می‌روند یا خیر؟ در این فیلم کالب لندری جونز و جوجو تی گیبز بازی می‌کنند.

حضور این فیلم در فهرست جشنواره‌های پاییزی پس از این که بسون به تازگی از تمام اتهام آزار جنسی در یک پرونده قضایی مربوط به سال ۲۰۱۸ تبرئه شد، بحث برانگیز شده است.

«داگمن» یا «مرد سگی» اولین فیلم بسون پس از «آنا» در سال ۲۰۱۹ است و لندری جونز در آن در نقش داگلاس، مردی که در کودکی توسط پدرش مورد آزار قرار گرفته و آرامش را در دوستی با حیوانات یافته است، بازی می‌کند.

بسون فیلمنامه «داگمن» را نوشته و خودش تهیه‌کننده آن هم بوده است. وی به‌طور مستقل پروژه را تأمین مالی کرده که موجب می‌شود با بیش از ۱۰۰ فیلم دیگر که شرایط انجمن بازیگران برای کسب توافق‌نامه موقت را داشته‌اند، بتواند این مجوز را دریافت کند.

این فیلم قرار است ۲۷ سپتامبر در فرانسه اکران شود و پس از آن اکران بین‌المللی آن انجام شود.

حضور«داگمن» در ونیز بحث‌برانگیز شد ولی آلبرتو باربرا، مدیر این جشنواره، از حضور این فیلم و همچنین فیلم‌های جدید رومن پولانسکی و وودی آلن در این جشنواره دفاع کرد.

باربرا گفت: لوک بسون به طور کامل از هرگونه اتهامی رفع اتهام شده و وودی آلن هم در پایان دهه ۹۰ دو بار تحت نظارت قانونی قرار گرفت و تبرئه شد. نمی‌دانم چه مساله‌ای باید درباره آنها وجود داشته باشد.

حداقل یک فیلم آمریکایی پیش از این به دلیل اعتصاب بازیگران از جشنواره فیلم ونیز خارج شده که «چالشگران» ساخته لوکا گوادانینو است که با بازی زندایا به عنوان فیلم شب افتتاحیه انتخاب شده بود. اما از آنجا که توزیع کننده آن کمپانی «ام جی ام» و آمازون است، در نهایت تصمیم گرفتند اکران فیلم را تا سال ۲۰۲۴ به تعویق بیاندازند.

جشنواره ونیز امسال از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود و دمین شازل رییس هیات داوران بخش رقابت اصلی آن است.