تغییر پنگوئنی کالین فارل!

کالین فارل هنرمند ایرلندی تبار سینما که این روزها جلوی دوربین مجموعه درام «پنگوئن» است، بازی در آن را چالشی بزرگ و کم سابقه برای خود ارزیابی کرده است.

بازیگر ۴۶ ساله حضور در نسخه تازه «بتمن» به کارگردانی مت ریوز را «نکته مهم و اصلی یک کوه یخ» معرفی کرده است. او در این فیلم در قالب کاراکتر آسوالد کاپلپوت ظاهر شده که بعدا تبدیل به شخصیت پنگوئن شرور می‌شود.
فارل این نقش خاص را حالا در مجموعه تلویزیونی پنگوئن بازی می‌کند که اسپین آفی بر داستان فیلم سینمایی بتمن است و به تعریف داستان زندگی آسوالد/ پنگوئن می‌پردازد. مت ریوز به عنوان مدیر تولید با این مجموعه همکاری دارد و شرکت اچ بی او مکس تهیه‌کننده‌اش است.
به گفته فارل: «زمانی که بازی در بتمن را قبول کردم اصلا تصورش را هم نمی‌کردم که مدت کوتاهی پس از آن، بحث ساخت مجموعه‌ای براساس شخصیت پنگوئن مطرح شود. ریوز خیلی خوب این شخصیت را مورد مکاشفه قرار داد و کمک زیادی کرد تا آن را جلوی دوربین زنده کنم و تجسم ببخشم. فیلمنامه به‌قدری خوب نوشته شده بود و کاراکترم آن چنان مورد مکاشفه قرار گرفته بود که دیدم نیاز چندانی به این نیست که من هم دست به مکاشفه‌ای برای شناخت و تحلیل آن بزنم.»
با این وجود، فارل بر روی اهمیت کار مایک مورینو طراح گریم فیلم و مجموعه تاکید کرده و اضافه می‌کند: «بدون اجرای چیره‌دستانه آنها بر روی صورتم، محال بود که شخصیت پنگوئن زنده شود و حیات پیدا کند. البته نشستن چند ساعته زیر دست گریمور، اصلا کار ساده و راحتی نبود!»
استقبال منتقدان و تماشاگران از کاراکتر پنگوئن با بازی فارل، تهیه‌کنندگان بتمن را به فکر تولید مجموعه‌ای با محوریت شخصیت او کرد. منتقدان سینمایی از تغییر چهره و رفتار فارل از یک بازیگر به موجودی تنفربرانگیز و خودخواه به نام پنگوئن، بسیار شگفت‌زده شده بودند. در اولین عکس‌هایی که از بازیگر در نقش پنگوئن منتشر شد، هیچکس نمی‌توانست حدس بزند که این چهره مخوف متعلق به فارل است.
تولید پنگوئن از ماه فوریه گذشته آغاز شد و کار فیلمبرداری آن حدود شش ماه طول می‌کشد. هنوز زمانی برای پخش استریم مجموعه در پلتفرم‌های اینترنتی تعیین نشده است. فارل این روزها بخاطر درام اجتماعی ایرلندی «ارواح اینشیرین» مورد توجه مراسم‌های سینمایی و انتخاب‌های سالانه انجمن‌های منتقدان آمریکایی و انگلیسی است.