گواردیولا به یوونتوس نزدیک‌تر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت توتومرکاتوی ایتالیا، با صدور حکم انضباطی یوفا در مورد پرونده تخلف باشگاه منچسترسیتی از قانون بازی جوانمردانه مالی، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس برای دو فصل از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا محروم می‌شود. طبق اعلام اتحادیه فوتبال اروپا این مجازات به دلیل سندسازی‌های صورت گرفته توسط باشگاه منچسترسیتی برای اعلام ارقام غیرواقعی حاصل از عقد قراردادهای اسپانسری به منظور مثبت جلوه دادن تراز مالی‌اش که خریدهای نجومی آبی‌های شهر منچستر را توجیه کند، لحاظ شده است.

یوفا علاوه بر محروم کردن من‌سیتی از شرکت در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا، این تیم را 30 میلیون یورو جریمه نقدی کرده و این موضوع به شیوه اجتناب‌ناپذیر ابهاماتی را درباره آینده سرمربی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر جزیره به وجود آورده است.

در ابتدای فصل منابع مختلفی از تلاش یوونتوس برای استخدام پپ گواردیولا خبر دادند اما آن را منوط به مجازات شدن این باشگاه از سوی یوفا دانستند؛ از این رو با توجه به عدم اعلام حکم انضباطی باشگاه منچسترسیتی در ابتدای فصل، گواردیولا در ورزشگاه اتحاد ماندنی شد. اکنون اما سناریوی دیگری شکل گرفته است که امکان دارد، گواردیولا را به بانوی پیر برساند.

باشگاه منچسترسیتی اعلام کرده که مسبت به حکم انضباطی یوفا، به دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) شکایت می‌کند اما حتی کاهش این مجازات هم بعید است که منجر به ماندن سرمربی سابق بارسلونا در کادر فنی سیتی شود. از این رو می‌توان انتظار جدایی او از تیم تحت تملک اماراتی را داشت.

علاوه بر یوونتوس، مقاصد احتمالی دیگری هم برای پپ گواردیولا وجود دارد که یکی از آنها پاری‌سن‌ژرمن و دیگری بایرن مونیخ هست، هر چند که پاری‌سن‌ژرمن مانند منچسترسیتی به تخلف از قانون بازی جوانمردانه مالی متهم است.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم