موافقت با افزایش تعداد تعویض‌ها در یکی از تورنمنت‌های فوتبال انگلیس

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقامات فوتبال انگلیس اعلام کردند که چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس یعنی منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام و برنتفورد اجازه دارند که در بازی‌های باقیمانده خود در این تورنمنت پنج تعویض داشته باشند. به این ترتیب هر یک از این چهار تیم اجازه دارند که 9 بازیکن را به‌عنوان نیمکت‌نشین معرفی کنند.

در ابتدای فصل جاری با وجود درخواست تیم‌های بزرگ فوتبال انگلیس، اتحادیه فوتبال این کشور از صدور مجوز قانون افزایش تعویض به پنج مورد – اقدامی که در اکثر لیگ‌های اروپایی و حتی مسابقات لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برای کاهش ریسک مصدومیت بازیکنان به خاطر فشردگی بازی‌ها اجرا می‌شود –  خودداری کرد که دلیل آن مخالفت تیم‌‌های کوچکتر جزیره بود. به زعم این تیم‌ها که تعداد آنها نسبت به موافقان افزایش تعویض‌ها بیشتر بود، صدور این مجوز به نفع تیم‌های بزرگ است و شانس آنها را برای یکه‌تازی در کورس قهرمانی افزایش می‌دهد.

با این حال ظاهراً از آنجایی که تمامی یا حداقل اکثریت تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه (تیم‌های لیگ برتری) خواهان افزایش تعویض‌ها بوده‌اند، این مجوز برای کم‌اهمیت‌ترین تورنمنت فوتبال جزیره صادر شده است.

دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس در هفته جاری برگزار می‌شود، جایی که دو تیم شهر منچستر به مصاف هم می‌روند و یاران سامان قدوس هم برابر شاگردان ژوزه مورینیو قرار می‌گیرند.

فینال این رقابت‌ها 25 آوریل (اردیبهشت 1400) برگزار می‌شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم