ماروتا: یا یکشنبه با حضور هواداران‌مان بازی می‌کنیم یا گزینه دیگری وجود ندارد!/ شاید فصل سری A به پایان نرسد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جوزپه ماروتا با انتقاد از تصمیم سازمان لیگ فوتبال ایتالیا بابت به تعویق انداختن 5 بازی هفته جاری سری A از جمله دربی ایتالیا، بابت نیمه کاره ماندن فصل ابراز نگرانی کرد. دربی ایتالیا که امشب (یکشنبه) قرار بود به میزبانی یوونتوس و بدون حضور تماشاگر برگزار شود، به دستور سازمان لیگ ایتالیا لغو و به 24 اردیبهشت موکول شد. این تصمیم انتقادات فراوانی را از سمت اینتری‌ها به همراه داشته چون برنامه بازی‌های هفته‌های پایانی آنها را سخت‌تر کرده است.

در همین خصوص جوزپه ماروتا، مدیر اجرایی باشگاه اینتر مصاحبه‌ای با نشریه گاتزتا دلواسپورت انجام داده است. او در پاسخ به این سؤال که آیا فشار باشگاه یوونتوس برای از دست ندادن درآمدهای حاصل از بلیت‌فروشی (رقمی در حدود 5 میلیون یورو) باعث اتخاذ چنین تصمیمی از سوی سازمان لیگ ایتالیا شده است، گفت: راستش را بخواهید من خیلی تمایلی به ورود به چنین موضوعاتی ندارم. انتقاد من از شیوه مدیریت اوضاع به صورت کلی است. چنین تصمیماتی را باید خیلی زودتر اتخاذ کرد تا از بروز یکسری ابهامات جلوگیری شود. سازمان لیگ سری A روز پنجشنبه تصمیم گرفت که بازی ما و یوونتوس را پشت درهای بسته برگزار کند. بعد در روز جمعه وزیر ورزش، وینچنزو اسپادافورا توصیه‌ای خلاف این انجام داد.

وی عنوان کرد: در آن مقطع اشتباه را پائولو دال‌پینو رئیس سازمان لیگ سری A مرتکب شد که بدون اینکه نظر کسی را بپرسد دستور لغو بازی را صادر کرد. کاری که باید انجام می‌شد این بود که یک جلسه اضطراری با حضور تمام طرفین ذینفع برگزار و تصمیم مقتضی اتخاذ شود. این جلسه باید برگزار می‌شد تا مشخص شود سازمان لیگ چه درخواستی داشته و موضع دولت چیست. به جای آن اما به ما فقط خبر داده شد که تصمیم گرفته و بازی لغو شده است. چنین چیزی واقعاً قابل قبول نیست.

ماروت ادامه داد: برگزاری یک جلسه فوق‌العاده با حضور نمایندگان 20 باشگاه سری A چیزی بود که اینتر درخواست کرد. می‌خواستیم درباره آینده لیگ صحبت کنیم چون با وضعیت فعلی و اتفاقاتی که دارد رخ می‌دهد من نگران هستم که بازی هفته بعد‌مان با ساسولو هم لغو شود. اگر این اتفاق بیفتد آن وقت باید چه کار کنیم؟ نمی‌توانیم پشت درهای بسته بازی کنیم چون مزخرف است که تنها بعد از یک هفته از زمانی که شرایط از نظر پزشکی برای برگزاری بازی نامناسب اعلام شده، این بازی برگزار شود. برگزاری بازی پشت درهای بسته دیگر یک گزینه نیست و از روی میز برداشته شده است. حتی نباید درباره به تعویق انداختن بازی به دوشنبه صحبت کنیم چون اینتر همین الان هم به اندازه کافی ضربه خورده و تاوان سنگینی داده است. بازی قبلی‌مان در لیگ اروپا را هم بدون تماشاگر برگزار کردیم. بنابراین یا یکشنبه هفته آینده با حضور تماشاگران بازی می‌کنیم یا گزینه دیگری وجود نخواهد داشت.

قبل از دربی ایتالیا، بازی اینتر مقابل سامپدوریا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود و هنوز هیچ تاریخی برای برگزاری آن اعلام نشده است. اگر اینتر بتواند به فینال جام حذفی ایتالیا و لیگ اروپا راه پیدا کند، در آن صورت حتی این احتمال وجود دارد که بازی‌اش مقابل سامپدوریا بعد از هفته آخر سری A برگزار شود.

ماروتا در این خصوص هم گفت: بدترین اشتباه به تعویق انداختن بازی‌مان مقابل سامپدوریا بود چون می‌شد آن را پشت درهای بسته انجام داد. شرایط به وجود آمده را هیچ کسی دوست ندارد اما به نظر من می‌شد از بروز چنین شرایط جلوگیری کرد. علاوه بر این اگر من بودم، برای تمام بازی‌های این هفته لیگ معیاری یکسان را در نظر می‌گرفت و کل بازی‌های این هفته را لغو می‌کردم.

 

برخلاف اینتر، تیم فوتبال لاتزیو این هفته به میدان رفت و در خانه بولونیا را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد تا به صدر جدول سری A صعود کند. ماروتا اما تأکید کرد لاتزیو و رئیس آن کلودیو لوتیتو بی‌تقصیر هستند. او اظهار داشت: لوتیتیو هم از اینکه بازی‌های ما به تعویق افتاده بسیار ناراحت است. به شما اطمینان می‌دهم که این تصمیم نارضایتی بسیاری از باشگاه‌های دیگر را هم به همراه داشته است. قرار است بازی آتالانتا – لاتزیو هفته دیگر برگزار شود. اما آن هفته قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟

مدیر اجرایی باشگاه اینتر با اشاره به برگزاری جام ملت‌های اروپا (یورو 2020) در تابستان، احتمال شکل‌گیری یک سناریوی کابوس‌وار برای فصل جاری سری A را هم رد نکرد و افزود: اگر بازی‌های بیشتری لغو شوند آن وقت ما عملاً با خطر به پایان نرساندن فصل جاری سری A روبه‌رو هستیم. لیگ به هم ریخته است. فقط به مصدومان، محرومان و جنبه روانی قضیه فکر کنید. شرایط روانی تیمی که از حریفش فقط یک امتیاز فاصله دارد با وقتی که فاصله‌اش به شش یا هشت امتیاز افزایش پیدا کرده یکسان نیست. انگیزه همه چیز است. برای خودم من هم این سؤال پیش آمده که چرا قبل از اینکه تاریخ بازی ما و سامپدوریا اعلام شود، تاریخ بازی‌مان با یوونتوس اعلام شد؟

وی اضافه کرد: چه معیاری برای اتخاذ این تصمیم وجود داشته است؟ چنین مسائلی است که ما را مجبور می‌کند به آینده فکر کنیم. برنامه بازی‌های ما بسیار فشرده شده است. به همین دلیل است که من می‌گویم باید تعداد تیم‌های سری A را از 20 به 18 تیم کاهش دهیم تا اگر در آینده باز هم چنین اتفاقاتی رخ داد، فرصت ایجاد وقفه در میان هفته‌‌های لیگ را داشته باشیم. الان ما در وضعیتی قرار داریم که هیچ راهی برای خروج از آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم