شکایت باشگاه منچستریونایتد از روزنامه مشهور انگلیسی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه منچستریونایتد بابت انتشار مطالبی تحریک‌آمیز که منجر به حمله به خانه «اد وودوارد» نایب رئیس تیم از سوی هواداران شیاطین سرخ شد، از روزنامه سان به دادگاه شکایت کرد.

این شکایت به خاطر مطلبی است که با عنوان «شیاطین اد؛ در حالی که اعتراضات علیه مدیریت شدت می‌گیرد، هواداران منچستریونایتد در صحنه‌هایی شوکه‌کننده با وسایل آتش‌بازی به خانه وودوارد حمله کردند.» در فضای مجازی منتشر شد و همچنین در نسخه چاپی روز 29 ژانویه 2020 قرار گرفت. به نظر باشگاه من‌یونایتد، سان از قبل از وقوع چنین حمله‌ مجرمانه‌ای که به قصد ایجاد رعب و وحشت صورت گرفت، اطلاع داشت و این جریان در لحظه‌ای پیش آمد که خبرنگاران هم در آنجا حضور داشتند. کیفیت عکس منتشر شده نشان می‌دهد یک عکاس هم در محل حضور داشته است. 

خبرنگار مربوطه نه تنها به‌عنوان عضوی از جامعه از مسئولیت خود برای در جریان گذاشتن نهادهای امنیتی از یک مورد مجرمانه و احتمالاً خطرناک چشم‌پوشی کرد، بلکه حضور او، مشوق مجرمان شد. به باور باشگاه، این مترادف با نقض همزمان تعهدنامه IPSO و مرامنامه خبرنگاری است.

منچستریونایتد می‌گوید با جدیت دست به چنین اقدامی زده و خواستار اصلاح رفتاری روزنامه «سان» است. منچستریونایتد پیش از این اعلام کرده بود هر شخصی در جریان این پروسه مقصر شناخته شود، مادام‌العمر از حضور در ورزشگاه‌ اولدترافورد منع خواهد شد. 

 

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم