سهمیه لیگ قهرمانان لیورپول در فاصله 12 هفته به پایان فصل قطعی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیروزی یک بر صفر شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال لیورپول در خانه نوریچ در هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر انگلیس، نه تنها این تیم را یک قدم دیگر به اولین قهرمانی‌اش از سال 1990 نزدیک‌تر کرد بلکه زمینه‌ساز یک اتفاق جالب و بی‌سابقه در لیگ برتر جزیره شد.

لیورپول با کسب بیست‌و‌پنجمین پیروزی‌اش در این فصل که هفدهمین برد متوالی‌اش در لیگ برتر انگلیس بود، در فاصله 12 هفته به پایان فصل از حضور در فصل بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا اطمینان حاصل کرد، البته این به فرض پابرجا ماندن محرومیت منچسترسیتی از حضور در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان است.

اتحادیه فوتبال اروپا جمعه شب منچسترسیتی را به دلیل تخطی از قانون بازی جوانمردانه مالی برای دو سال از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا محروم کرد. در صورت رد شدن فرجام خواهی این باشگاه از دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) و پابرجا ماندن محرومیت این باشگاه، سیتی که الان در جدول رده‌بندی لیگ برتر تیم دوم است، باید سهمیه خود را به تیم پنجم جدول بدهد که در حال حاضر شفیلدیونایتد است.

26 پیروزی که لیورپول کسب کرده برای این مقطع از فصل 5 لیگ برتر فوتبال اروپا (انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه) یک رکورد محسوب می‌شود. مردان کلوپ اکنون 25 امتیاز با منچسترسیتی و 27 امتیاز با شفیلد یونایتد رده پنجمی فاصله دارند. با شرایط فعلی لیورپول تنها در صورتی سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را از دست خواهد داد که تمام 12 بازی باقی مانده‌اش در لیگ برتر انگلیس را ببازد، چلسی حداقل 35 امتیاز تا آخر فصل کسب کند، تاتنهام رده ششمی تمامی بازی‌های باقی مانده‌اش تا پایان فصل را ببرد و تفاضل گلش را هم از لیورپول بهتر کند ( تفاضل گل لیورپول 46 و تفاضل گل تاتنهام 8 است) و دادگاه حکمیت در ورزش هم حکم محرومیت منچسترسیتی را ملغی اعلام کند.

از این رو چیزی فراتر از یک معجزه لازم است تا سایر تیم‌های لیگ برتر انگلیس نه تنها قهرمانی بلکه سهمیه لیگ قهرمانان را هم از لیورپول بگیرند و با روندی که لیورپولی‌ها در این فصل داشته‌اند، رخ دادن چنین اتفاقی غیرممکن به نظر می‌رسد.

در همین حال لیورپول تنها 5 پیروزی دیگر می‌خواهد تا از بابت کسب اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر طی 30 سال گذشته مطمئن شود. لیورپول علاوه بر رزرو کردن یک سهمیه لیگ قهرمانان برای خودش در فصل آینده، با پیروزی شنبه شب مقابل نوریچ بهترین رکورد خود برای کسب پیروزی‌های متوالی که تعدادش 17 تا بوده است را تکرار کرد. این تیم با کسب تنها یک پیروزی دیگر به رکورد 18 برد متوالی منچسترسیتی در لیگ برتر در فاصله ماه‌های آگوست تا دسامبر سال 2017 خواهد رسید.

تعداد بازی‌های بدون شکست لیورپول در لیگ برتر انگلیس با احتساب بازی‌های فصل گذشته‌اش، به 43 مورد افزایش پیدا کرده است و این تیم تنها 6 بازی بدون شکست دیگر می‌خواهد تا رکورد 49 بازی بدون باخت آرسنال فصل 04-2003 را تکرار کند.

بازی بعدی لیورپول سه‌شنبه هفته آینده مقابل اتلتیکومادرید در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا است و دوشنبه هفته بعد از آن در خانه به مصاف وستهام خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم