ساری پس از تساوی پردردسر مقابل میلان: روند پیشرفت یوونتوس متوقف شده است/ تنها نگران سلامتی‌ام هستم!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال یوونتوس شب گذشته (پنجشنبه) در چارچوب دیدار دور رفت از مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا، از شکست خارج از خانه مقابل میلان گریخت و شانس صعوش در بازی برگشت افزایش پیدا کند.

این نتیجه در حالی در کارنامه بانوی پیر به ثبت رسید که طی سه هفته اخیر نتایج ضعیف دیگری هم برای این تیم رقم خورده است، از جمله شکست خارج از خانه مقابل هلاس ورونا در سری A که منجر به صعود اینتر به صدر جدول شد.

مائوریتزیو ساری سرمربی یوونتوس که تیمش به لطف گل کریستیانو رونالدو از روی نقطه پنالتی در وقت‌های تلف شده از شکست گریخت، به شبکه رای اسپورت گفت: از نظر پاسکاری و بازیسازی از خط دفاعی، عملکرد ما نسبت به حریف بهتر بود، اما در یک سوم دفاعی آنها کار خاصی نکردیم. این یک پروسه است که هنوز به پایان نرسیده است. گل‌هایی که در این مدت دریافت کردیم کاملاً قابل پیشگیری بوده‌اند. به عنوان مثال سانتری که منجر به گل میلان شد، بسیار آهسته بود و به نظر من خیلی راحت می‌شد توپ را دور کرد. تیم ما هنوز تحت تأثیر عملکردش بدی که در بازی مقابل ورونا ارائه کرد قرار دارد، اما با این حال توانستیم نتیجه‌ای قابل قبول بگیریم، به خصوص که این فقط بازی رفت بود.

ساری افزود: گاهی اوقات ما بیش از اندازه سست و بی‌دقت بازی می‌کردیم و نباید به ابراهیموویچ اجازه می‌دادیم که وارد محوطه جریمه‌مان شود. اگرچه در نهایت او روی سانترها نتوانست کاری انجام دهد اما حضورش در باز شدن خط دفاعی ما تأثیرگذار بود. ما در فاز دفاعی به اندازه کافی جنگنده نبودیم.

 

ساری در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به نتایج رقم خورده اخیر برای یوونتوس نگران وضعیت این تیم است، عنوان کرد: خیر، نگران نیستم، چون در زندگی تنها چیزی که واقعاً باید نگرانش بود، سلامتی‌تان است. به نظر من یوونتوس یک سیر طبیعی را طی می‌کند. اینکه یک تیم دائماً در حال پیشرفت باشد و افت نکند، غیرقابل تصور است. فوتبال یک ورزش است که در آن خیلی چیزها به آمادگی جسمانی و روانی بازیکنان بستگی دارد. من قبول دارم که در سه هفته اخیر روند پیشرفت تیم ما دچار توقف شده است، چون گل‌هایی خوردیم که می‌شد جلوی آنها را گرفت. با این وجود، تعداد گل‌های خورده ما تنها دو تا بیشتر از تعداد گل‌های خورده تیمی است که این فصل بهترین خط دفاعی سری A را دارد (در واقع یوونتوس در سری A سه گل خورده بیشتر از اینتر و لاتزیو دارد) پس آنقدرها جای نگرانی نیست.  

یوونتوس در هفته‌های پیش رو، بازی‌های حساسی از جمله مصاف با اینتر در دربی ایتالیا و لیون در لیگ قهرمانان اروپا دارد.

سرمربی سابق چلسی در این باره هم تأکید کرد: تا 15 روز پیش تیم ما در وضعیتی فوق‌العاده بود و الان کمی افت کرده‌ایم اما ممکن است تا 15 روز دیگر دوباره وضعیت‌مان فوق‌العاده شود. پیش‌بینی کردن در فوتبال غیرممکن است اما من حتی همین امشب هم در بازی تیمم نکات مثبتی دیدم.

جورجو کیه‌لینی کاپیتان و مدافع میانی یوونتوس با سپری کردن دوره ریکاوری پس از پارگی رباط صلیبی‌اش به تمرینات برگشته است. ساری درباره زمان بازگشت کیه‌لینی به ترکیب بانوی پیر عنوان کرد: وقتی از یک بازیکن خاص صحبت می‌کنیم، مشخص است که هر تیمی در دنیا غیبت آنها را احساس می‌کند. خلاء بازیکنان تراز اول روی عملکرد هر تیمی تأثیر می‌گذارد. جورجو هم بازیکنی است که با خودش به خط دفاعی ما شخصیت و انرژی می‌دهد. من دقیقاً نمی‌دانم که او چه زمانی می‌تواند برگردد. او اخیراً مقابل یکی از تیم‌های جوانان 50 دقیقه بازی کرد و احساس خوبی هم داشت. هفته آینده کمی به فشار کاری‌اش اضافه می‌کنیم و بعد درباره‌اش تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم