افشای اسنادی جدید از فساد در فیفا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه فرانسوی «لوموند» به اسناد طبقه‌بندی شده و محرمانه‌ای از فساد در فیفا دست یافته است.

بر اساس این گزارش، فیفا هرگز معیاری برای تأیید هزینه‌ها نداشته و به مدیران خود این اجازه را می‌داده است تا بدون ثبت جزئیات و سود هزینه‌ها، مخارج بانکی خود را انجام بدهند. «دلویته» گزارش داده بسیاری از اعضای کمیته اجرایی فیفا سالانه بیش از 300 هزار دلار حقوق دریافت می‌کردند  و از سویی خیلی راحت به آنها اجازه هزینه کردن  داده می‌شد.

در این بین شرایط برای چهار نفر خاص‌تر بوده است. ژروم والکه فرانسوی، دبیرکل اسبق فیفا ماه‌ها پیش از مسابقات جام جهانی در ریودوژانیرو در یک آپارتمان شیک اقامت داشت و  فیفا برای این آپارتمان 232 هزار و 800 دلار پرداخت. والکه بین سال‌های 2008 تا 2015 مبلغ 31 هزار و 396  دلار برای خرید لباس، نوشیدنی و گل از فیفا دریافت کرده است. البته والکه می‌گوید همه این هزینه‌ها توسط حسابداری فیفا تأیید شده است.

عیسی حیاتو، رئیس اسبق کنفدراسیون فوتبال آفریقا برای هزینه پزشکی خود 217 هزار و 322  دلار از فیفا دریافت کرده و «ورواوی ماکودی» تایلندی هم  سال‌های 2009 تا 2015 مبلغ 309 هزار و 868 دلار به‌عنوان کمک هزینه برای فدراسیون فوتبال این کشور از فیفا گرفته است. فیفا همچنین مبلغ 22 هزار و 827 دلار تحت عنوان «هزینه‌های خصوصی» به رینالد تماری از تاهیتی پرداخت کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم