گای ریچی قرارداد همکاری طولانی‌مدت بست

کارگردان انگلیسی سازنده «علاءالدین» با کمپانی WME قرارداد همکاری همه‌جانبه طولانی‌مدت بست.

به نقل از ورایتی، گای ریچی فیلمساز بریتانیایی سازنده فیلم‌هایی چون «قاپ‌زنی» و «شرلوک هولمز» قرارداد همکاری در همه زمینه‌ها را با کمپانی WME امضا کرد.

ریچی که نخستین فیلم بلندش را سال ۱۹۹۸ در ژانر گانگستری با عنوان «قفل، انبار و دو بشکه باروت» انجام داد به خاطر سبک بصری منحصر به فرد فیلم‌هایش و داستان‌های شخصیت محوری که تصویر می‌کند به شهرت رسیده است. وی به تازگی فیلمی اکشن و فعلاً بی ‌عنوان با بازی جیک جیلنهال ساخته که آن را به ام‌جی‌ام / آمازون فروخته است.

وی چندی پیش فیلمنامه «عملیات فورچون: ترفند جنگی» را نوشت و کارگردانی کرد و تهیه‌کننده اجرایی آن هم بود. این فیلم قرار است اواخر امسال اکران شود. در این فیلم اکشن جیسون استاتهام و اوبری پلازا در نقش دو جاسوس بازی می‌کنند که سعی دارند تا فروش یک فناوری خطرناک تسلیحاتی را که توسط یک دلال میلیارد با بازی هیو گرانت وارد بازار شده، متوقف کنند. این فیلم که در ترکیه و قطر فیلمبرداری شد ابتدا با عنوان «فایو آیز» معرفی شده بود.

ریچی نویسندگی و کارگردانی اکشن «خشم مرد» با بازی استاتهام محصول کمپانی میراماکس را در سال ۲۰۲۱ انجام داد.

در سال ۲۰۱۹ نیز وی فیلم «علاءالدین» را برای دیزنی ساخت که با بازی ویل اسمیت موفقیت چشمگیری در گیشه کسب کرد.

برای تلویزیون نیز وی در حال نگارش فیلمنامه آزمایشی و کارگردانی دو قسمت اول از سریال «آقایان» برای نتفلیکس است که اقتباسی از فیلمی به همین نام ساخته خودش از سال ۲۰۲۰ است.

WME شرکت سرگرمی و تبلیغات ورزشی آمریکایی است.