کارگردان «سریع و خشمگین ۱۰» عوض شد

جاستین لین اعلام کرد کارگردان فیلم دهم «سریع و خشمگین»‌ نخواهد بود.

به نقل از ورایتی، جاستین لین کارگردان «سریع و خشمگین» اعلام کرد کارگردانی فیلم بعدی از این مجموعه را انجام نمی‌دهد. فیلمبرداری فیلم دهم با عنوان «سریع ۱۰» از هفته پیش شروع شده و جاستین لین که فیلمنامه آن را با همکاری دن مازو نوشته، به عنوان تهیه‌کننده در پروژه باقی مانده است.

لین این خبر را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد و نوشت تصمیم سختی گرفته و در این راه از حمایت کمپانی یونیورسال هم برخوردار بوده است.

این فیلمساز نوشته است: در طی ۱۰ سال و ۵ فیلمی که در این دوره ساخته شد ما بهترین بازیگران، بهترین بدلکاری‌ها و بهترین تعقیب و گریزهای با ماشین را به تصویر کشیدیم و از نظر شخصی، من به عنوان فرزند یک خانواده مهاجر آسیایی به ساخت یکی از متنوع‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما افتخار می‌کنم.

تولید «سریع ۱۰» از ۲۰ آوریل شروع شده و وین دیزل، جوردانا بروستر، میشل رودریگز، تایریس گیبسون و شارلیز ترون همچنان در فیلم حضور دارند و در این قسمت بازیگران جدید شامل جیسون موموآ، دانیلا ملکیور و بری لارسون می‌شوند.

پس از پایان یافتن اولین هفته فیملبرداری این فیلم، وین دیزل از این فیلم به عنوان «آغاز یک پایان حماسی» یاد کرد.

لین چندی پیش گفته بود که او و وین دیزل تقریبا یک دهه پیش شروع به ترسیم نقشه راه این مجموعه کردند و تا قسمت یازدهم مسیر را تعیین کردند.

وی گفته بود: من و وین و پل (واکر) آن موقع در حد تئوری بودیم و به درستی همه چیز را درک نمی‌کردیم.

منابع داخلی فیلم گفته‌اند کار واحد اصلی تولید فیلم متوقف شده در حالی که یونیورسال در حال یافتن کارگردان جدید است، فیلمبرداری توسط واحد دوم ادامه دارد.

قرار است «سریع ۱۰» ۱۹ می ۲۰۲۳ راهی سینماها شود.

لین ۵ فیلم «سریع و خمشگین» را کارگردانی کرد که با فیلم «سریع و خشمگین: توکیو دریفت» در سال ۲۰۰۶ به عنوان فیلم سوم شروع شد و با «سریع و خشمگین ۴» ‌در سال ۲۰۰۹، «سریع پنج» در سال ۲۰۱۱ و «سریع و خشمگین ۶» در سال ۲۰۱۳ ادامه یافت. وی برای «سریع و خشمگین ۹» در سال ۲۰۲۰ دوباره به مجموعه بازگشت که به تنهایی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. مجموعه فیلم‌هایی که توسط لین ساخته شدند بیش از ۱.۹ میلیارد دلار در بازار جهانی فروش کرد.

فیلم اول از این مجموعه را راب کوهن کارگردانی کرد. فیلم دوم توسط جان سینگلتون ساخته شد و فیلم هفتم را جیمز وان ساخت. فیلم هشتم را نیز اف گری گری کارگردانی کرده بود.