پیشنهاد کلمبیایی‌‌ها برای جبران زمان از دست رفته در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیوع کرونا در دنیا و مشکلات آن برای برگزاری مسابقات ورزشی، به فوتبال آمریکای جنوبی هم سرایت کرده است و آغاز مسابقات مرحله انتخابی این منطقه برای شرکت در جام جهانی 2022 را به تعویق انداخته است. این در حالیست که مشخص نیست تعلیق مسابقات فوتبال در این منطقه تا کی ادامه داشته باشد.

در شیوه فعلی برگزاری مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در آمریکای جنوبی، تمامی 10 تیم این منطقه به صورت گروهی با به صورت رفت و برگشت بازی می‌کنند و این یعنی 18 تاریخ برای مشخص شدن تکلیف 4.5 سهمیه این منطقه در جام جهانی لازم است. تعلیق بازی‌ها اما شاید سبب شود که زمان کافی برای برگزاری تمامی مسابقات طبق تقویم از پیش مشخص شده وجود نداشته باشد. به همین دلیل رامون خسورون، رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا طرحی را پیشنهاد کرده که به موجب آن زمان برگزاری بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی درمنطقه آمریکای جنوبی کاهش پیدا می‌کند.

 

خسورون روز پنجشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با تعدادی از سران فوتبال کلمبیا جلسه‌ای داشت و هر یک از آنها پیشنهادهای خود را ارائه کردند که گویا در نهایت روی یکی از آنها اتفاق نظر صورت گرفته و آن ارائه پیشنهاد تقسیم تیم‌های منطقه آمریکای جنوبی به دو گروه 5 تیمی بوده است. مطابق این طرح پیشنهاد، تعداد تاریخ‌های برگزاری مسابقات به 10 مورد کاهش پیدا می‌کند و فرصت کافی برای برگزاری آنها در سال 2021 هم خواهد بود. از هر گروه هم دو تیم به صورت مستقیم به جام جهانی 2022 صعود می‌کنند و تیم‌های سوم هر دو گروه هم به پلی‌آف درون قاره‌‌ای می‌روند تا برنده آنها به دیدار پلی‌آف بین قاره‌ای برود و نیم سهمیه باقیمانده را به پنجمین سهمیه آمریکای جنوبی در جام جهانی تبدیل کند.

مطابق طرح پیشنهادی کلمبیا، 10 تیم منطقه آمریکای جنوبی بر اساس جایگاه‌شان در رنکینگ فیفا در گرو‌های دو گانه قرار می‌گیرند که بر این اساس، برزیل (رده 3 جهان) و اروگوئه (5) سرگروه خواهند بود، تیم‌های آرژانتین (9) و کلمبیا (10) در گلدان دوم، شیلی (17) و پرو (21) درگلدان سوم، ونزوئلا (25) و پاراگوئه (41) در گلدان چهارم و در نهایت اکوادور (63) و بولیوی (75) در گلدان پنجم قرعه‌کشی مرحله انتخابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

 

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم