پروژه بازگشت هواداران به ورزشگاه‌های انگلیس فعلاً منتفی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه‌ها برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌های انگلیس از تاریخ اول اکتبر (10 مهر) به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طبق برنامه از پیش تعیین شده، پیش نخواهد رفت.

مایکل گوو، وزیر کابینه و معاون  بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» گفت: ما به دنبال این بودیم که تعداد هوادار بیشتری به ورزشگاه‌ها بازگردند اما برنامه‌ای برای پُر کردن ورزشگاه‌ها نداشتیم.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال این هستیم که ببینیم چطور می‌توانیم تعدادی از هواداران را به ورزشگاه‌ها بازگردانیم. انجام این کار در حال حاضر متوقف شده اما می‌خواهیم از انجام این کار اطمینان حاصل کنیم و اینکه چه زمانی شرایط به ما اجازه بازگشت شمار بیشتری هوادار به ورزشگاه‌ها را می‌دهد.

لیگ برتر انگلیس خود را آماده بازگشت‌ تعداد 1000 تماشاگر در هر بازی به سکوهای ورزشگاه‌ها به صورت آزمایشی می‌کرد اما به دلیل افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا در بخش‌هایی از انگلیس، حضور آزمایشی تماشاگران در ورزشگاه‌ها نیز از سوی دولت انگلیس به تعویق افتاد.

پیش از این قرار بود هواداران از  تاریخ یکم اکتبر (10 مهر) بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاص به ورزشگاه‌ها (30 درصد گنجایش ورزشگاه‌ها) بازگردند اما با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بخش‌هایی از انگلیس، این موضوع فعلاً منتفی است.

در حال حاضر سطح هشدار شیوع ویروس کرونا در بریتانیا به درجه چهار که درجه ریسک بالا و افزایش شمار مبتلایان است، رسیده است. قرار است بوریس جانسون، نخست‌ وزیر انگلیس امروز (سه‌شنبه) وضع محدودیت‌های جدید را اعلام کند.

پس از شیوع ویروس کرونا در انگلیس، هواداران فوتبال از اواسط ماه مارس مجوز حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند. در ماه آگوست البته در دیدار دوستانه برایتون و چلسی، تعداد 2500 تماشاگر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ورزشگاه آمکس حضور پیدا کردند و این بازی را از نزدیک دیدند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم