پاسخ جالب رئیس باشگاه شفیلد به درخواست کلوپ و گواردیولا برای افزایش تعداد تعویض‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم، استفن بتیس مدیراجرایی باشگاه شفیلدیونایتد انگلیس می‌گوید با اینکه لیگ برتر فوتبال جزیره همچون سایر لیگ‌های اروپایی اجازه 5 تعویض را بدهد، مخالف است چرا که رخ دادن این اتفاق یعنی کاهش شانس تیم‌های کوچکتر برای کم کردن فاصله خود با قدرت‌های لیگ.

اخیراً سرمربیان تیم‌های مطرح لیگ برتر انگلیس مانند منچستریونایتد، منچسترسیتی و لیورپول با توجه به بالا رفتن شمار مصدومیت‌ بازیکنان‌شان به دلیل برنامه فشرده بازی‌ها از مقامات لیگ برتر انگلیس خواهان موافقت با افزایش تعویض‌ها برای کاهش فشار روی بازیکنان شده بودند. این طرح در ابتدای فصل با مخالفت اکثریت باشگاه‌های جزیره رد شده بود در حالی که فصل گذشته پس از شروع مجدد مسابقات به تیم‌ها اجازه استفاده از 5 بازیکن تعویضی داده شده بود.

بتیس درباره دلیل مخالفت او و دیگر باشگاه‌های لیگ برتری با افزایش تعداد تعویض‌ها به 5 مورد گفت: ما همچنان معتقدیم که باشگاه‌های بزرگ با درخواست افزایش تعداد تعویض‌ها صرفاً می‌خواهند امکان فرصت استراحت بیشتر برای بازیکنان‌شان را فراهم آورند. هر چه باشگاه بزرگتر، نیمکتش هم قویتر. هر نوع تغییر قانون در میانه فصل مسلماً بر تمامیت لیگ تأثیر منفی می‌گذارد. اکثر باشگاه‌های لیگ نه یک بار بلکه دو بار با استفاده از 5 بازیکن تعویضی در طول بازی مخالفت کردند. با وجود رد شدن این طرح در اولین نوبت رأی‌گیری، باشگاه‌های بزرگتر به هر شکلی بود توانستند راهی برای انجام مجدد رأی‌گیری پیدا کنند و در نوبت دوم هم باختند.

مدیراجرایی باشگاه شفیلد افزود: تا این مقطع از فصل باشگاه‌های لیگ که در رقابت‌های اروپایی هم حضور دارند، همانقدر بازی کرده‌اند و تحت فشار بوده‌اند که باشگاه‌های لیگ دسته اول کشور (چمپیونشیپ) بوده‌اند اما ما صدای باشگاه‌های دسته اول را نمی‌شنویم و نمی‌بینیم که آنها هم شکایت کنند، در ضمن ما هم در تیم‌مان شاهد افزایش تعداد مصدومیت‌ها نبوده‌ایم.

مخالفت مدیراجرایی شفیلد و دیگر باشگاه‌های کوچک لیگ برتر انگلیس با افزایش تعداد تعویض‌ها در حالیست که اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگلیس (PFA) نیز خواهان افزایش تعداد تعویض‌ها شده و آن را برای حفظ سلامت و امنیت اعضای این اتحادیه ضروری دانسته است.

انتهای پیام/

 

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم