ویالی: هیچ علائمی از سرطان در من باقی نمانده است/ بیماری‌ام یک سفر بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جان‌لوکا ویالی، ستاره سابق فوتبال ایتالیا که درگیر مبارزه با بیماری سرطان بود در آخرین اظهارات، حال خودش را خوب توصیف و اعلام کرد این بیماری را شکست داده است.

 او ابتدا اظهار داشت: حال من خوب است. در ماه دسامبر من 17 ماه شیمی درمانی را تمام کردم. یکی از دوره‌های  درمانم 8 ماه بود و دیگری 9 ماه. حتی برای کسی به سرسختی من، از نظر بدنی و روحی مبارزه سختی بود. آزمایش‌ها نشان می‌دهند هیچ علائم دیگری از سرطان را در بدنم ندارم. خیلی خوشحالم. به دست آوردن سلامتم باعث شده دوباره خودم را در آینه نگاه کنم. موهایم دوباره در حال رشد هستند و دیگر مجبور نیستم ابروهایم را با مداد رنگ کنم. از این نظر در مقایسه با سایرین احساس خوشبختی می‌کنم.

او در ادامه افزود: خیلی‌ها  تنها در بیمارستان بودند و فوت شدند. حتی به دلیل ویروس کرونا خویشاوندان آنها نمی‌توانستند به دیدارشان بیایند و کسی در مراسم خاکسپاری شرکت نکرد. وحشتناک است. این ویروس اثرات مخرب  اخلاقی، اقتصادی و احساسی در ایتالیا داشته است. بیماری من یک مبارزه نبود، بلکه یک سفر نام داشت. این بیماری، موقعیتی برای فکر کردن به خودم و درون گرایی بود. خوشحال می‌شدم اگر این بیماری را نداشتم  اما این اتفاق افتاد و بنابراین تلاش کردم از آن استفاده کنم. این به شما کمک می‌کند  به خودتان تبدیل شوید! 

ویالی تصریح کرد: شما در زندگی  با ترس از مردن مبارزه  و به آرزوهای خود فکر می‌کنید. روی چیزهایی که واقعا دوست دارید، انجام می‌دهید و می‌خواهید تمام آن چیزهای خوب برگردند. در این سکوت بزرگی که در طول قرنطینه در اطراف ماست، می‌توانیم صدای آواز پرنده‌ها را  بشنویم و  ببینیم  مه چقدر زود برطرف می‌شود. 

ویالی در ادامه افزود: بازگشت فوتبال مساله بزرگی است زیرا دوباره خاطرات زیبای ما کمک می‌کند تا به زندگی برگردیم. باید از پرستاران و پزشکان حمایت کنیم. آنها انسان‌های سخاوتمندی هستند که از نظر بدنی و ذهنی بسیار قوی نشان می‌دهند. بیایید وقتی همه این ماجراها تمام شد، آنها را فراموش نکنیم. 

قرار است دستمزد بازیکنان فوتبال به دلیل ویروس کرونا کاهش پیدا کند و ویالی امیدوار است این پول در جای مناسبی خرج شود. او در پایان گفت:  فقط ورزشکاران این فداکاری را انجام نمی‌دهند. اتفاقات انگلیس جالب است. امیدوارم در آینده هرگز بودجه بهداشت کاهش پیدا نکند تا پل‌ها ساخته شوند و سلامت هر فرد در اولویت اول باشد. وقتی تمام این ماجرا‌ها تمام شود، ایتالیا می‌تواند در برگامو با دکترها و پرستاران شادی کند. آن روز فوق العاده خواهد بود. 

 

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم