هشدار اینفانتینو نسبت به از سرگیری زودهنگام لیگ‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات ورزشی در سرتاسر جهان از جمله‌ لیگ‌های معتبر فوتبال باشگاهی اروپا تحت‌الشعاع شیوع ویروس کرونا (کووید 19) قرار گرفته‌اند، ویروسی که تاکنون جان بیش از 95 هزار نفر را در جهان گرفته است. مسئولان فوتبال آلمان در حال برنامه‌ریزی برای ازسرگیری مسابقات بوندس‌لیگا از اوایل ماه مِی (اواسط اردیبهشت ماه) هستند، اما رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به فدارسیون‌های عضو فیفا درباره شروع زودهنگام مسابقات فوتبال هشدار داد.

جانی اینفانتینو در این باره گفت: به‌عنوان اولویت اصلی از آنهایی که در مسابقات خود به کار می‌گیریم و همچنین از همه دعوت می‌کنیم تا از اصول ما پیروی کنند و آن هم این است که سلامت در اولویت قرار دارد. هرچقدر روی این موضوع تأکید کنم هم کافی نیست. ارزشی ندارد که زندگی انسانی را برای هر بازی، هر رقابت و هر لیگی در معرض خطر قرار دهیم. همه باید این مسئله را در ذهن خود داشته باشند.

رئیس فیفا خطاب به مسئولان فدراسیون‌های عضو و مسئولان لیگ‌های مختلف، صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: این بیشتر بی‌مسئولیتی خواهد بود اگر مسابقات را در شرایطی از سربگیریم که هنوز وضعیت صد درصد ایمن نیست. اگر لازم باشد که بیشتر صبر کنیم، باید این کار را انجام دهیم. بهتر است در چنین شرایطی صبر کنیم تا اینکه بخواهیم ریسک کنیم.

بسیاری از باشگاه‌ها به دنبال تعطیلی‌ لیگ‌ها در پی شیوع ویروس کرونا دچار ضررهای اقتصادی هنگفتی شده‌اند، از این رو فیفا، صندوقی را برای کمک به این باشگاه‌ها با بودجه‌ای بالغ بر 2.7 میلیون دلار در نظر گرفته است تا از این طریق فوتبال را نجات دهد و به این باشگاه‌ها برای بهتر کردن اوضاع اقتصادی‌شان کمک کند.

اینفانتینو در این باره خاطرنشان کرد: به لطف کارهایی که در طول چهار سال گذشته در فیفا انجام داده‌ایم، ما خودمان را در شرایط مالی بسیار خوبی قرار داریم. فیفا در بازارهای مالی از اعتبار خوبی برخوردار است. این به ما کمک می‌کند تا پایه محکمی از ذخایر مهم را تحکیم کنیم، اما ذخایر ما پولِ فیفا نیست، بلکه این پول فوتبال است. بنابراین وقتی فوتبال نیازمند است، ما باید به راه‌حلی برای کمک فکر کنیم و این وظیفه ماست. این دیدگاهی است که من به‌عنوان رئیس فیفا دارم.

وی در پایان تأکید کرد: از آنجا که فوتبال در تمام دنیا متوقف شده است، همه ما در مقاطع مختلف از فوتبال پایه تا فوتبال حرفه‌ای با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستیم. با توجه به این موضوع ما در حال حاضر با شما همکاری می‌کنیم تا با ارزیابی تأثیرات مالی، پاسخ درستی به آن بدهیم.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم