موافقت مشروط دولت ایتالیا با از سرگیری تمرینات تیم‌های سری A

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه کوریره دلواسپورت دولت ایتالیا در‌ آستانه پذیرش یک پروتکل برای از سر گرفته شدن تمرینات تیم‌های سری A است که در آن تیم‌های فوتبال این کشور نه تنها باید از مقررات تعیین شده پیروی کنند بلکه باید از خود سخاوتمندی نشان دهند.

پروتکل پیشنهادی از سوی فدراسیون فوتبال ایتالیا به دولت این کشور ارائه شده است تا ضمن تضمین سلامت بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها، نگرانی‌های موجود در مورد اجحاف‌های احتمالی در حق شهروندان را برطرف می‌کند.

پیش از این فدراسیون فوتبال ایتالیا به دولت پیشنهاد داده بود که برای از سر گرفتن تمرینات، باشگاه را ملزم می‌کند که به صورت روزمره از تمام پرسنل خود تست کرونا بگیرند و همین موضوع سبب ایجاد نگرانی‌هایی درباره کمبود کیت تست کرونا در کشور شده بود. اکنون اما ظاهراً این نگرانی برطرف شده چرا که فدراسیون به دولت پیشنهاد کرده، باشگاه‌ها حاضرند به ازای هر یک کیتی که مصرف می‌کنند 5 کیت تست کرونا اهدا کنند .

علاوه بر این یکسری مقررات دیگر هم از سوی فدراسیون تعیین شده تا خیال دولت از بابت مبتلا نشدن اهالی فوتبال به کرونا آسوده شود. این مقررات شامل برگزاری تمرینات در قالب گروه‌های کوچک برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور بیش از سه بازیکن در رختکن تیم‌ها به صورت همزمان، دوش گرفتن آنها در منازل خود و ضدعفونی کردن مرتب تجهیزات و اماکن تمرینی است. بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها هم هر روز تست‌ کرونا و خون می‌دهند.

 

اهدای کیت تست از سوی باشگاه‌ها، تضمین خواهد کرد که سایر شهروندان برای استفاده از این تست‌ها با کمبود مواجه نخواهد شد.

دولت ایتالیا هنوز به پیشنهاد فدراسیون فوتبال این کشور پاسخ نداده اما به محض اعلام موافقت با آن، کالچو می‌تواند از روز چهارم می (15 اردیبهشت) و شاید حتی زودتر از آن آماده از سرگیری تمرینات شود.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم