لواندوفسکی به صف خیرین مبارزه با کرونا پیوست

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای تعطیلی اکثر لیگ‌های اروپایی از جمله بوندس‌لیگا به دلیل شیوع کرونا، بازیکنان و باشگاه‌ها تمام تلاش خود را برای مهار این بیماری انجام می‌دهند و تا کنون بسیاری از آنها از طریق کمک‌های مالی برای پایان دادن به این معضل دست به کار شده‌اند.

در بایرن مونیخ هم بازیکنان این تیم آلمانی برخی از بازیکنان جنبشی خیریه راه انداخته‌اند تا از طریق آن برای کمک به مهار بیماری کرونا کمک‌های مالی جمع‌آوری کنند. در حقیقت این جنبش توسط دو بازیکن تیم، لئون گورتزکا و جاشوا کیمیچ تحت عنوان «ما به کرونا ضربه می‌زنیم» آغاز شد و خود آنها مجموعاً یک میلیون یورو به این کار اختصاص دادند.

اکنون روبرت لواندوفسکی و همسرش آنا هم راه گورتزکا و کیمیچ را در پیش گرفته‌اند و یک میلیون یورو برای مبارزه با کرونا کمک کرده‌اند.

لواندوفسکی در گفت‌و‌گو با نشریه بیلد آلمان، ابراز امیدواری کرد که زندگی مردم دنیا هرچه زودتر به شرایط عادی برگردد و اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که شرایط موجود چقدر سخت است. امروز همه ما در قالب یک تیم مبارزه می‌کنیم. پس بیایید در این این مبارزه قوی باشیم. اگر می‌توانیم به کسی کمک کنیم، بیاید این کار را انجام دهیم. این شرایط روی همه ما تأثیر گذاشته است، پس از شما خواهش می‌کنیم که به دستورالعمل‌هایی که ارائه شده توجه و به حرف متخصصان گوش کنید. لطفاً مسئولیت‌پذیر باشید! ما امیدواریم که زندگی به زودی به شرایط عادی برگردد. در این وضعیت کنار هم هستیم و با هم از آن عبور می‌کنیم.

جنبش خیریه کمک به مبارزه با کرونای کیمیچ و گورتزکا تا کنون 2.5 میلیون یورو جمع‌آوری کرده است.

در سایر نقاط اروپا هم بازیکنان به شیوه‌های متفاوت اقدام به کمک‌های مالی کرده‌اند. کریستین پولیسیچ بازیکن آمریکایی تیم چلسی و هم‌تیمی‌هایش وستون مک‌کنی و تایلر آدامز در تیم ملی آمریکا، به بنیاد خیریه تغذیه آمریکا کمک‌های مالی کرده‌اند تا به شمار زیادی از افرادی که در وضعیت کنونی مشکل تأمین خوراک دارند، کمک شود.

در آلمان هم یک گروه از هواداران تیم فوتبال بوروسیا دورتموند موسوم به «سود‌تریبون» اعلام کرده‌اند حاضرند مسئولیت تحویل خرید‌ها و دیگر ملزومات افرادی که در شهر دورتموند به کرونا مبتلا شده‌اند و امکان خروج از منازل‌شان را ندارند، برعهده بگیرند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم