لاوروف: اجازه کمک روسیه به یک باشگاه بزرگ جهان برای مبارزه با کرونا را ندادند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک باشگاه بزرگ و مشهور فوتبال جهان طبق گفته سرگئی لاوروف بنا به دلایلی بر خلاف درخواست اولیه خود نتوانست کمک‌های روسیه را برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا دریافت کند. وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله اعضای سازمان نظامی ناتو که مشکلی برای دریافت این کمک‌ها نداشتند به خاطر مخالفت دوستان بزرگترشان مجاز به این کار نبودند.

سرگئی لاوروف با حضور در برنامه «بازی بزرگ» شبکه یک تلویزیون روسیه با اشاره به یک باشگاه فوتبال گفت: در جریان ممنوعیت برخی کشورهای اروپایی برای دریافت کمک‌های روسیه در مبارزه با ویروس کرونا با اتفاقی مواجه شدم که باورکردنی نبود. فکر نمی‌کردم این طور بشود، اما مدارک مستند این اتفاق را مشاهده کردم.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: یک باشگاه بزرگ فوتبال در اروپا، یکی از غول‌های فوتبال اروپا و جهان از دوستان نزدیک خود در یک صندوق خیرخواهانه روسیه درخواست کمک برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا کرد. نام آن را فاش نمی‌کنم، زیرا این یک صندوق غیر دولتی است که با شرکت در کارهای خیرخواهانه در طول دوره مبارزه با ویروس کرونا امکان خرید تجهیزات و ارسال داروهای مرتبط را در سراسر جهان فراهم می‌کند.

سرگئی لاوروف عنوان کرد: این باشگاه بسیار مطرح در فوتبال جهان نامه‌ای به این صندوق خیرخواهانه روسی نوشت و از آنها درخواست بودجه‌‌ای برای مبارزه با شیوع بیماری ویروس کرونا کرد. زمانی که این باشگاه با پاسخ مثبت این صندوق از شهر مسکو مواجه شد یک نامه غیرمنتظره دیگری ارسال کرد. در این نامه نوشتند: عذرخواهی می‌کنیم. بنا به دلایل غیرقابل درکی هیچ تفاهم و قراردادی میان ما صورت نمی‌گیرد. به ما اجازه این کار را نمی‌دهند.

لاوروف: دلتنگ فوتبال هستم

 

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم