فیلم ترسناکی که بیشتر خنده‌دار است

«کشتار با اره برقی در تگزاس» عنوان فیلم ترسناکی است که از ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ در سرویس نتفلیکس به نمایش در آمده است.

«کشتار با اره برقی در تگزاس» نام یک فیلم اسلشر (زیرگونه فیلم ترسناک) به کارگردانی دیوید بلو گارسیا محصول ۲۰۲۲ است که دنباله ای بر فیلم نسخه سال ۱۹۷۴ توبی هوپر است.

در قصه این نسخه «کشتار با اره برقی»، کاراکتر صورت چرمی بعد از ۵۰ سال مخفی شدن دوباره برمی گردد تا جمع چند جوان ایده آل گرا در منطقه دورافتاده ای در تگزاس را مختل کند و آنها را به وحشت بیندازد.

نکاتی درباره فیلم

این فیلم در ابتدا برای اکران در سینماها در سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده بود اما به دلیل آنکه چندین بار نمایش آزمایشی فیلم فاجعه‌بار شد، اکرانش لغو و سپس به سرویس استریم نتفلیکس فروخته شد.

اولین قسمت «کشتار با اره برقی» است که سالی شخصیت اصلی نسخه سال ۱۹۷۴ دوباره نقش اول می شود. البته بازیگر نسخه جدید با بازیگر نسخه سال ۱۹۷۴ که در سال ۲۰۱۴ درگذشت، فرق دارد.

در ابتدا برادران توهیل (رایان و اندی) قرار بود این پروژه را بسازند که در هفته اول تولید فیلم از پروژه جدا شدند و به جای آنها دیوید بلو گارسیا پروژه را در دست گرفت و بخش های فیلمبرداری شده قبلی را نیز حذف کرد.

نقدهای کوتاه درباره فیلم

«کشتار با اره برقی» برخلاف نسخه اصلی با نقدهای بسیار منفی مواجه شد به طوری که از بین ۱۳۲ منتقد در وبسایت «راتن تومیتوز» امتیاز ۳۲ درصد را دریافت کرده است.

رندی مه یرز منتقد «سن خوزه مرکوری نیوز» درباره فیلم نوشت: نسخه اصلی این فیلم از کابوس‌ الهام گرفته بود، این یکی اما باعث خنده می شود و البته حوصله تان نیز سر می رود.

دیوید فیر منتقد «رولینگ استون» با انتقاد از این نسخه نوشت: وقت آن رسیده اره را زمین بگذارید و آن را رها کنید.

کیمبر مه یرز منتقد «لس آنجلس تایمز» نیز نوشت: هرگز ترسی را که مشخصه اصلی نسخه اول است به وجود نمی آورد و تنها به انزجار از حجم امعا و احشا بسنده می کند. نسخه سال ۱۹۷۴ کابوسی بود که بیش از حد به واقعیت نزدیک بود، اما این فیلم صرفا زننده است.

دنیس شوارتز منتقد نیز درباره فیلم خیلی کوتاه چنین گفت: شاهد یک دنباله بد دیگر از نسخه اصلی هستیم.

«کشتار با اره برقی» از ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ در سرویس استریم نتفلیکس به نمایش در آمده است.