روبیالس: آماده‌ایم به لالیگا و لیگ دسته دوم 500 میلیون یورو کمک کنیم/ سلامت بازیکنان برای ما مهمتر از به پایان رساندن لیگ است

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه آ اس، فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد که به منظور کمک به باشگاه‌های دسته اول و دسته دوم این کشور 500 میلیون یورو کمک مالی می‌کند تا از خسارت‌های وارد آمده به آنها به خاطر تعلیق مسابقات بکاهد.

به دلیل شیوع کرونا در اسپانیا که تا کنون جان بیش از سه هزار و 500 نفر را گرفته است، تمامی رویدادهای ورزشی از جمله لیگ‌های فوتبال این کشور از تاریخ 12 مارس (دو هفته پیش) به حالت تعلیق درآمده و هیچ زمانی هم برای از سر گرفتن آن مشخص نشده است. این تعلیق سبب محرومیت باشگاه‌ها از درآمد‌های تلویزیونی، فروش بلیت بازی‌ها و … شده است.

لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در یک نشست خبری درباره تصمیم این سازمان برای کمک به باشگاه‌ها گفت: ما آماده‌ایم که به فوتبال حرفه‌ای‌مان کمک کنیم. می‌خواهیم به لالیگا پیشنهاد کنیم که در یک جلسه با مسئولان این سازمان درباره مسائل مالی باشگاه‌های دسته اول و دوم اسپانیا صحبت کنیم. ما با چندین بانک مذاکراتی داشته‌ایم و می‌توانیم که اعتباری در حدود 500 میلیون یورو به باشگاه‌هایی که به خاطر وضعیت فعلی دچار مشکل شده‌اند کمک کنیم و بازپرداخت این وام هم می‌تواند طی چهار، پنج یا شش سال صورت بگیرد.

خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا گفته است که احتمال دارد مسابقات فوتبال در این کشور از تاریخ 18 می (29 اردیبهشت) از سر گرفته شود و تا پایان ماه ژوئن خاتمه یابد، اما روبیالس چندان امیدوار نیست.

 

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا افزود: به نظر ما از سر گرفته شدن مسابقات در ابتدای ماه می غیرممکن است. این را به خاطر وضعیتی می‌گویم که الان شاهدش هستیم. در مادرید ما بیمارستان‌های صحرایی برپا کرده‌ایم و واحد‌های اورژانسی نظامی در خیابان‌ها تردد دارند. ما هم همیشه گفته‌ایم که مسابقات باید کامل شوند، اما هر زمانی که امکانش باشد. برای ما بیش از هر چیزی سلامت مردم مهم است و بعد کامل شدن فصل.

اختلاف‌نظر میان تباس و ربیالس اتفاق جدیدی نیست. این دو از سال 2013 که روبیالس رئیس اتحادیه بازیکنان اسپانیا بود، با یکدیگر مواضعی متفاوت داشتند. از ماه می سال 2018 هم که روبیالس به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد، تمام تصمیماتی که برای فوتبال اسپانیا اتخاذ شده با جنجال همراه بوده و بعضاً اختلافات کار را به دادگاه کشانده است. این بار نیز به نظر می‌رسد که دو طرف در مورد زمان از سر گرفته شدن مسابقات لیگ اختلاف دارند. با توجه به اینکه 11 هفته از لالیگا باقی مانده، روبیاس معتقد است که به پایان رساندن لیگ تا پایان ماه ژوئن امکان‌پذیر نیست به خصوص که در آن تاریخ قرارداد بسیاری از بازیکنان با تیم‌های‌شان به پایان می‌رسد.

روبیالس افزود: چه قرارداد بازیکنان تا بعد از 30 ژوئن تمدید شود یا نه، تمام باشگاه‌ها شرایط یکسان خواهند داشت. نمی‌توانیم از تیم‌ها انتظار داشته باشیم که هر 48 ساعت بازی کنند. باید به آنها به امکانات لازم برای جبران زمان‌های از دست رفته را بدهیم، اما نه به هر قیمت. سلامت برای ما از هر چیزی مهمتر است. همه آنهایی که خودشان فوتبال بازی کرده‌اند می‌دانند که یک تیم نمی‌تواند هر 48 ساعت یک بازی انجام دهد. این غیرانسانی است. فوتبالیست‌ها ماشین نیستند.

اتحادیه فوتبال اسپانیا از کادر پزشکی خود درخواست کرده است گزارشی درباره امکان از سر گرفته شدن مسابقات و زمان آن ارائه کند و اینکه برای یک تیم در صورتی که یک بازیکنش به کرونا مبتلا شود چه اتفاقی رخ خواهد داد.

روبیالس در این باره هم تأکید کرد: من راستش را بخواهید جوابی برای این سؤال ندارم. ما نگران این وضعیت هستیم. خیلی مهم است که گزارش‌های علمی کاملی درباره امکان و زمان از سرگیری مسابقات داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم