رعنا و مریلا، پژمان و امیر و امین پر کارهای ۱۴۰۰

امیر آقایی، پژمان جمشیدی، رعنا آزادی‌ور، امین حیایی و مریلا زارعی در یک سال اخیر حضور پررنگی در سینما یا نمایش خانگی داشتند.

 به گزارش هنر ام‌روز، مائده کاشیان در خراسان نوشت:سال ۱۴۰۰ که آخرین روزهای آن را سپری می‌کنیم، برای تعدادی از ستاره‌ها و بازیگران سینما سال بسیار پرکاری بود. بعضی از آن‌ها با حضور در چند فیلم و عده‌ای از آن‌ها با بازی در چند سریال نمایش خانگی، در این رسانه پرکار بودند. تعدادی از آن‌ها نیز فعالیت خود را همزمان در سینما و نمایش خانگی پیگیری کردند.مروری داریم بر هفت ستاره پر کار سینما، تلویزیون و نمایش خانگی در سال ۱۴۰۰.

امیر آقایی

امیر آقایی امسال با ایفای نقش در سه فیلم، حضور پررنگی در سینما داشت. او سال 1400 را با بازی در فیلم «شبگرد» و همکاری با فرزاد موتمن آغاز کرد و در فیلم «خط نجات» اثر وحید موسائیان نیز حضور داشت.این دو فیلم در جشنواره فجر حضور نداشتند.  فیلم «بی‌مادر» ساخته مرتضی فاطمی که در جشنواره فجر رونمایی شد نیز سومین فیلمی‌ است که آقایی امسال جلوی دوربین آن رفت. هیچ‌یک از این سه اثر هنوز اکران عمومی نشده‌اند.

رعنا آزادی‌ور

سال ۱۴۰۰ برای رعنا آزادی‌ور سال پربار و مهمی بود. او با سریال «زخم کاری» ساخته محمدحسین مهدویان ورود پرسروصدایی به نمایش خانگی داشت و در سریال «جیران» اثر حسن فتحی نیز ایفای نقش کرد. آزادی‌ور در شش ماه دوم سال تا پیش از چهلمین جشنواره فجر هم مشغول بازی در فیلم «مرد بازنده» مهدویان بود. او پس از مدتی کم‌کاری، با ایفای نقش در دو سریال و یک فیلم، سال پرکاری را سپری کرد.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی که با «دینامیت» پول سازترین ستاره سال شد، جزو پرکارترین بازیگران هم است. او اوایل مرداد برای بازی در فیلم «علف‌زار» جلوی دوربین رفت و یکی از نقش‌های اصلی را برعهده داشت. جمشیدی سپس در «بی‌مادر» ایفای نقش و دومین فیلم غیرکمدی سال ۱۴۰۰ را در کارنامه‌اش ثبت کرد. او برای بازی در «زیرخاکی 3» به تلویزیون برگشت و از آذر تا پایان سال درگیر بازی در این مجموعه بود که نوروز رونمایی خواهد شد.

امین حیایی

دیگر ستاره پرکار امسال، امین حیایی است. او اواخر سال ۹۹ تا اردیبهشت‌ امسال مشغول بازی در اولین فیلم امیرحسین عسگری «برف آخر» بود که برایش سیمرغ جشنواره فجر را به همراه داشت. حیایی از اوایل فروردین در فیلم «غریزه» بازی کرد و با ژاله صامتی و پانته‌آ پناهی‌ها همبازی شد. این بازیگر از مرداد برای بازی در سریال نمایش خانگی «ساخت ایران 3» جلوی دوربین بهمن گودرزی رفت که نوروز به نمایش خانگی خواهد رسید.

مریلا زارعی

مریلا زارعی امسال برخلاف سال‌های گذشته حضور فعالی در نمایش خانگی داشت. او از اواخر سال 99 بازی در سریال «جیران» را آغاز کرد و تابستان امسال نیز درگیر بازی در سریال «نوبت لیلی» به کارگردانی روح‌ا… حجازی شد بنابراین او به زودی علاوه بر «جیران» با سریال حجازی نیز در نمایش خانگی حاضر خواهد بود. این بازیگر مهرماه نیز برای بازی در فیلم «هناس» ساخته حسین دارابی جلوی دوربین رفت و نقش‌ اصلی فیلم را برعهده داشت.

حمید فرخ‌نژاد

حمید فرخ‌نژاد امسال به نمایش خانگی کوچ و در چهار سریال با ژانرهای متفاوت بازی کرد. فرخ‌نژاد در مجموعه‌ عاشقانه و تخیلی «نوبت لیلی» حضور داشت و با مریلا زارعی همبازی شد، در کمدی «شبکه مخفی زنان» همبازی لیلا حاتمی و مهدی هاشمی بود و در «پدر گواردیولا» ساخته سعید نعمت‌ا…. نیز در کنار مهران مدیری و هنگامه قاضیانی ایفای نقش کرد. او همچنین در فصل دوم «میدان سرخ» حضور داشت.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی در دو سال اخیر حضور کم رنگی در سینما داشته و در عوض مسیر بازی در مجموعه‌های نمایش خانگی را در پیش گرفته است. این بازیگر اوایل امسال تا تابستان مشغول بازی در «مردم معمولی» بود که با استقبال مواجه نشد.  همچنین گفته شده او در کمدی «شبکه مخفی زنان» هم حضور دارد و در اولین سریال مهران احمدی به نام «بی‌گناه» نیز نقش‌آفرینی کرده است. سریال احمدی کمدی نیست و از لحاظ ژانر با دو اثر دیگر او متفاوت است.