دردسرهای کرونا برای تغییر زمان یورو 2020؛ از تداخل با لیگ ملت‌های اروپا تا همزمانی با تورنمنت جدید فیفا

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری رسمی آلمان، به دلیل شیوع کرونا در اروپا و تعلیق لیگ‌های اروپایی، امکان عدم برگزاری رقابت‌های یورو 2020 در زمان مقرر که ماه ژوئن بود، وجود دارد. یوفا هم با علم به این موضوع راهکارهایی را در نظر دارد و می‌خواهد آنها را در جلسه فردا (سه‌شنبه) به نمایندگان فدراسیون‌های عضو و لیگ‌های کشورهایی اروپایی پیشنهاد کند.

ظاهراً اولین پیشنهاد یوفا به لیگ‌های فوتبال اروپا و اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) این است که در صورت امکان برنامه زمانی برگزاری رقابت‌های داخلی‌شان را تغییر دهند تا امکان برگزاری یورو 2020 در موعد مقرر که 12 ژوئن تا 12 جولای هست، وجود داشته باشد که بسیار بعید است مورد پذیرش آنها واقع شود به خصوص که برخی از مقامات فوتبال اروپا از جمله رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا بر اولویت لیگ‌های داخلی بر جام ملت‌های اروپا تأکید کرده‌اند.

یورو 2020 با 24 تیم (هشت تیم بیش از دوره‌های قبل) و در 12 شهر مختلف اروپا برگزار خواهد شد که این موضوع کار را سخت‌تر می‌کند. با توجه به تعلیق لیگ‌‌های داخلی و عدم برگزاری آنها تا سه هفته دیگر امکان دارد که مسابقات باشگاهی به موقع تمام نشوند. بنابراین انتظار می‌رود که در نهایت یوفا مجبور به به تغییر زمان یورو 2020 شود. در این شرایط یوفا برای برگزاری این رقابت‌ها دو گزینه خواهد داشت.

گزینه اول انتقال این تورنمنت به تابستان سال 2021 است که البته این گزینه مشکلات خاص خودش را دارد چون در آن صورت این مسابقات با اولین دوره نسخه جدید جام جهانی باشگاه‌های فیفا تداخل زمانی خواهد داشت و فیفا مجبور خواهد شد که برگزاری این تورنمنت را به زمان دیگری موکول کند.

گزینه دوم برگزاری یورو 2020 در اواخر پاییز و اوایل زمستان سال 2020 خواهد بود که در آن صورت هم یوفا مجبور خواهد شد دومین دوره لیگ ملت‌های اروپا را به زمانی دیگری موکول یا به کلی آن را لغو کند. بازی‌های دومین دوره لیگ ملت‌های اروپا از ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تا ماه مارس سال 2020 ادامه خواهند داشت.

در هر حال همانطور که آندریاس رتینگ، مدیراجرایی سابق لیگ فوتبال آلمان هم به ZDF گفت، با آشفتگی به وجود آمده در برنامه لیگ‌های داخلی کشورهای اروپایی، به نظر می‌رسد که به تعویق افتادن یورو 2020 اجباری خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم