حضور «قهرمان» اصغر فرهادی در مهمترین جشنواره‌های سینمایی

با موفقیت «قهرمان» اصغر فرهادی در جشنواره کن، این اثر به زودی در جشنواره‌های معتبری از سراسر جهان نمایش داده خواهد شد.

حدود دو ماه پیش بود که فیلم سینمایی «قهرمان» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن اولین نمایش جهانی خود را پشت سر گذاشت و توانست با دریافت جایزه بزرگ هیئت داوران دست پر این رویداد را ترک کند.

بعد از این جشنواره مهم، خبر‌های مختلفی نیز از حضور فیلم سینمایی «قهرمان» در جشنواره‌های معتبر منتشر شد. در ابتدا اعلام شد که این فیلم سینمایی در بخش «رخداد‌های ویژه» جشنواره فیلم تورنتو در کنار فیلم‌هایی مثل «اسپنسر» و «مموریا» نمایش داده خواهد شد و مدعی دریافت جایزه از این رویداد است. جشنواره فیلم تورنتو از فردا آغاز به کار می‌کند و برگزاری آن تا هجدهم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

جشنواره فیلم میامی، دیگر رویداد مطرحی بود که با انتشار فهرست فیلم هایش مشخص شد، میزبان فیلم جدید اصغر فرهادی نیز است. این جشنواره که از چهارم تا سیزدهم مارس بنا به برگزاری دارد، در سال گذشته میزبان فیلم سینمایی «دور دیگر» بود که در نهایت جایزه اسکار بین المللی را گرفت.

جشنواره فیلم زوریخ نیز اعلام کرد که «قهرمان» به همراه دیگر آثاری از سینمای جهان مثل «بدترین فرد در دنیا» و «مخمل زیرزمین» در این رویداد نمایش داده خواهد شد. «زمانی برای مردن نیست» جدیدترین فیلم از مجموعه سینمایی «جیمزباند» نیز قرار است در این جشنواره اکران شود.

در ادامه فصل جوایز و جشنواره‌های سینمایی، جشنواره فیلم تلیوراید هم فهرست برنامه و فیلم‌های خود را اعلام کرد که «قهرمان» اصغر فرهادی نیز در بین آن‌ها دیده شد. این جشنواره میزبان فیلم سینمایی «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون، «دختر گمشده» به کارگردانی مگی جیلنهال نیز خواهد بود. این جشنواره از دوم سپتامبر آغاز به کار کرد و ششم سپتامبر به فعالیت خود خاتمه داد.

اما جدیدترین رویدادی که مشخص شده فیلم فرهادی در آن حضور دارد، جشنواره فیلم لندن است. این جشنواره که از ششم تا هفدهم اکتبر برگزار می‌شود، میزبان فیلم‌های دیگری مثل «کینگ ریچاد»، «دختر گمشده»، «ردی به جا نگذار» و «اسپنسر» خواهد بود.

طبق گمانه زنی‌های رسانه‌های خارجی نیز «قهرمان» برای اینکه به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شود، بیشترین شانس را دارد. از «قهرمان» به عنوان یکی از مدعیان جایزه اسکار بین المللی هم یاد می‌شود و از طرفی هم اصغر فرهادی شانس این را دارد نامزد بهترین کارگردانی اسکار شود.