بروز تنش میان رؤسای باشگاه‌های یوونتوس و لاتزیو در بحبوحه شیوع کرونا در ایتالیا

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فوتبال ایتالیا، اختلاف‌نظر دو باشگاه یوونتوس و لاتزیو درباره تعلیق سری A و زمان از سر گرفته شدن رقابت‌ها تا سر حد درگیری لفظی رؤسای این دو باشگاه پیش رفته است.

میزان و سرعت شیوع کرونا در ایتالیا که تاکنون جان بیش از شش هزار نفر را گرفته به گونه‌ای است که احتمال دارد حتی منجر به لغو و نیمه‌کاره ماندن فصل شود. با این حال کلودیو لوتیتو، رئیس باشگاه لاتزیو می‌خواهد به هر نحوی که شده فصل به پایان برسد و به نظر می‌رسد شانس خوبی که تیمش برای قهرمانی دارد، دلیل اصلی اصرار اوست.

سران باشگاه‌ها اخیراً جلسه‌ای با مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایتالیا داشتند تا در آن درباره امکان از سر گرفته شدن مسابقات رایزنی کنند و در میان آنها لوتیتو به از سر گرفته شدن مسابقات بسیار خوش‌بین بود.

طبق گزارش نشریه توتواسپورت، لوتیتو در آن جلسه به حضار گفته است: «آیا از آمار‌ها خبر دارید؟ بیماری دارد ریشه‌کن می‌شود! اما من از این مسئله اطمینان پیدا می‌کنم. می‌روم و با متخصصان، آنهایی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند صحبت می‌کنم نه با پزشکان تیم‌های فوتبال».

در همان لحظه آندره‌آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس که از صحت گفته‌های لوتیتو مبنی بر نزدیک بودن پایان شیوع کرونا در ایتالیا خیلی اطمینان نداشت، به شیوه‌ای طعنه‌آمیز جواب او را داد، جوابی که نشان می‌داد او خیلی به تکمیل شدن فصل جاری سری A‌ امیدوار نیست.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپا در پاسخ به همتای خود در لاتزیو گفت: «البته. می‌بینم که شما حالا ویروس‌شناس هم شده‌اید!».

به نظر می‌رسد که آنیلی و لوتیتو درباره از سر گرفته شدن مسابقات مواضع متفاوتی دارند. باشگاه یوونتوس پس از ابتلای مدافع این تیم دانیله روگانی که بعداً بلیز متویدی و پائولو دیبالا هم به سرنوشت او دچار شدند، تمام 121 عضو خود را قرنطینه کرد. این در حالیست که لاتزیو به اندازه یوونتوسی‌ها مسئله را جدی نگرفته است و تحت فشار‌ رسانه‌ها و اتحادیه بازیکنان فوتبال ایتالیا، مجبور شد از تصمیم خود برای از سر گرفتن تمرینات‌شان در هفته جاری صرفنظر کند.

 

با وضعیتی که شیوع کرونا در ایتالیا به وجود آورده، حتی با وجود تعلیق یورو 2020، مشخص نیست که امکان به پایان رساندن فصل جاری وجود داشته باشد و این در حالی است که در حال حاضر در جدول رده‌بندی سری A تیم‌های یوونتوس، لاتزیو و اینتر در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم