بدترین شروع لیگ برتری منچسترسیتی در 12 سال گذشته

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باخت 2 بر صفر منچسترسیتی در خانه تاتنهام در هفته نهم لیگ برتر انگلیس که شنبه شب اتفاق افتاد، نه تنها سبب شد که فاصله شاگردان پپ گواردیولا از صدر جدول بیشتر شود، بلکه یک رکورد منفی را هم برای این مربی اسپانیایی به ثبت رساند.

این سومین باخت منچسترسیتی و ششمین بازی بدون بردش در 8 مسابقه‌ای است که در فصل جاری لیگ برتر انجام داده و به سبب آن با 12 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد، یعنی 8 امتیاز فاصله با تاتنهامی که تنها یک بازی بیشتر دارد.

این نتایج ضعیف سبب شده است که منچسترسیتی نه تنها ضعیف‌ترین شروعش با هدایت پپ گواردیولا بلکه ضعیف‌ترین شروعش در 12 سال گذشته را تجربه کند. در فصل 09-2008 شروع تیم آبی‌پوش شهر منچستر با مارک هیوز آنقدر بد بود که مالک اماراتی باشگاه یعنی شیخ منصور دستور اخراجش را صادر کرد. در آن فصل سیتیِ هیوز از 8 بازی اولش تنها 10 امتیاز گرفت. حالا آماری مشابه آن در کارنامه گواردیولا به ثبت رسیده، سرمربی‌ای که به تازگی قراردادش را با سیتی تا سال 2023 تمدید کرده است. در حقیقت تیم او تنها نیمی از حداکثر امتیازات ممکن را کسب کرده است.

در ثبت این آمار ضعیف، مشکل گلزنی سهم بسزایی داشته است. سیتی در 8 بازی‌اش در این فصل لیگ برتر تنها 10 گل زده است که این ضعیف‌ترین آمارش طی 14 سال اخیر است. این تیم در فصل 07-2006 در 8 هفته اول تنها 6 گل زده بود.

برخلاف وضعیت نه چندان جالبش در لیگ جزیره، سیتی در لیگ قهرمانان اروپا وضعیت خوبی دارد و با کسب پیروزی در هر سه بازی قبلی‌اش با 9 امتیاز صدرنشین گروه خود است و شانس زیادی برای صعود زودهنگام به مرحله حذفی دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم