بازیگرانی که جان خود را در فیلم‌ها به بازی می‌گیرند

تعداد زیادی از بازیگران مشهور و معروف هستند که تمایل دارند بدلکاری‌ فیلم‌هایشان را خودشان انجام دهند.

این روز‌ها تکنولوژی به اندازه‌ای پیشرفت کرده که گاهی هیچ نیازی به بدلکار برای انجام بعضی از سکانس‌ها نیست. در ابتدا این بدلکار‌ها بودند که جایگزین بازیگران برای لحظات پر تنش و خطرناک فیلم‌ها می‌شدند، اما اکنون تکنولوژی می‌تواند این کار را انجام دهد تا دیگر جان کسی در خطر نباشد.

بسیاری از بازیگران استفاده از این جایگزین‌ها را ترجیح می‌دهند تا سلامت خود را حفظ کنند و به آینده حرفه بازیگری آن‌ها آسیبی وارد نشود. اگرچه هنوز هم تعداد زیادی از بازیگران سطح بالا و معروف هستند که تمایل دارند بدلکاری‌ فیلم هایشان را خودشان انجام دهند و اهمیتی برایشان ندارد که ممکن است چه خطراتی آن‌ها را تهدید کند.

این تصمیم آن‌ها عموماً مورد توجه قرار می‌گیرد و مخاطبان از آن استقبال می‌کنند. چراکه می‌دانند بازیگر بیش از تعهدش برای فیلم کار کرده و به ارائه لحظاتی واقعی‌تر کمک کرده است. در اینجا چندین بازیگر را می‌بینید که لحظات بدلکاری هایشان در فیلم‌ها را خودشان انجام دادند.

جیسون استاتهام

جیسون استاتهام برای بازی در فیلم‌هایی مثل «پارکر»، «ترانسپورتر»، «کرانک ۱ و ۲» و تعداد زیادی از فیلم‌های اکشن دیگر شناخته می‌شود. او بدلکاری اکثر این فیلم‌ها را خودش انجام داده و همچنان هم در فیلم‌هایی که بازی می‌کند، بدلکاری هایش را خودش انجام می‌دهد. شاید به همین دلیل است که این کار برای او به نوعی وظیفه تبدیل شده و اکنون طرفداران از او انتظار دارند بدلکاری‌ها را خودش انجام دهد. استاتهام که در زمینه کیک بوکسینگ، جوجیتسو و هنر‌های رزمی مهار دارد، در فیلم هایش سکانس‌هایی از تصادف اتومبیل گرفته تا شنا در اعماق دریا‌ها را بازی کرده است.

هریسون فورد

هریسون فورد یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران و تهیه کنندگان فیلم آمریکایی است. او عمده شهرتش را بیشتر برای نقش آفرینی در اولین فیلم‌های «جنگ ستارگان» و همینطور نقش اصلی مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» به دست آورده است. او سابقه نقش آفرینی در فیلم‌های «بلید رانر» به کارگردانی ریک دکارد و همینطور فیلم اکشن جاسوسی «تهدید فوری و آشکار» را در کارنامه دارد. تا کنون او کارنامه حرفه‌ای طولانی و پربار داشته و بیشتر بدلکاری‌ها توسط خود هریسون انجام گرفته است.

کامرون دیاز

هالیوود مملو از مردانی است که دوست دارند بدلکاری‌های نقششان را خودشان انجام دهند، اما برخی از زنان نیز در این زمینه وجود دارند که می‌توانند این وظیفه را نیز انجام دهند. کامرون دیاز یکی از آنهاست و یکی از بازیگرانی است که همیشه از تمرین‌های سخت و انجام بدلکاری‌های پرخطر خود احساس رضایت می‌کند. یکی از مثال‌ها برای بدلکاری او فیلم «شوالیه و روز» است.

کریستین بیل

سلبریتی دیگری که نمی‌ترسد وحشت خود را کنار بگذارد و بدلکاری‌های خود را انجام دهد، کریستین بیل است. او بیشتر بدلکاری‌های خود را در چندین مورد از فیلم هایش، به ویژه مجموعه فیلم‌های «شوالیه تاریکی» انجام داده است؛ وقتی از بیل درباره بدلکاری هایش پرسیده شد او گفت: من تمام سکانس‌های مبارزه را خودم انجام می‌دهم، اگرچه من یک بدل فوق العاده نیز در کنارم دارم که یک رزمی کار حرفه‌ای است، اما لازم نبود از او استفاده کنم. بیل که به خاطر بازی در نقش بتمن مشهور است، می‌گوید که تمام صحنه‌های اکشن را خودش انجام می‌دهد، اما صحنه خطرناک را به کسانی که به طور حرفه‌ای برای آن آموزش دیده اند واگذار می‌کند.

دنیل کریگ

این بازیگر برای نقش آفرینی به عنوان مامور ۰۰۷ در مجموعه فیلم‌های جیمزباند شناخته می‌شود. او یکی دیگر از بازیگرانی است که در هنگام فیلمبرداری سکانس‌های اکشن فیلم ها، صحنه‌های بدلکاری را خودش انجام می‌دهد. فیلم‌های جیمزباند عموما آثاری هستند که به دلیل بدلکاری هایشان، فیلمبرداری آن‌ها زمانبر و سخت است. او برای بدکاری در این فیلم‌ها چندین بار آسیب دیدگی‌های مختلف از زخم و کبودی گرفته تا آسیب از ناحیه زانو را تجربه کرده است.

جکی چان

او به خاطر اجرای تمامی بدلکاری‌های فیلم هایش مشهور است. فیلم‌هایی که لحظاتی مرگبار داشته اند و دیدن آن‌ها مخاطب را به نفس نفس انداخته است. او همیشه در فیلم هایش اصرار داشته که از بدلکار استفاده نکند و سکانس‌های اکشن را خودش بازی کند. خراش ها، کبودی و همینطور شکستگی استخوان از ناحیه‌های مختلف گواه علاقه جدی جکی چان به انجام کار‌های پر خطر است.

تام کروز

تمامی علاقه‌مندان به سینما تام کروز را به دلیل اینکه او بدلکاری و لحظات اکشن فیلم‌ها را خودش بر عهده می‌گیرد، می‌شناسند. او که اکنون مشغول فیلمبرداری جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» است در سال‌های اخیر در لحظات پرخطری از فیلم‌ها بدلکاری کرده، اما هنوز هم او خودش را متعهد به ارائه بهترین شکل سرگرمی سازی به مخاطب می‌داند. کروز سال‌ها پیش تایید کرده بود که دیگر از انجام بدلکاری‌ها نمی‌ترسد و از آن‌ها لذت می‌برد.

منبع: Alux