همکاری 2 چهره اسپانیایی فیلمی جدید می سازد

پنه لوپه کروز با ایزابل کوشت همراه می‌شود تا اقتباسی از یکی دیگر از آثار النا فرانته شکل بگیرد.

به نقل از ورایتی، «روزهای رها شدن» اثر دیگری از النا فرانته نویسنده سرشناس ایتالیایی است که در قالب فیلم درمی‌آید.

پنه‌لوپه کروز در این فیلم در نقش اولگا بازی می‌کند؛ نویسنده‌ای که مجبور می‌شود وقتی شوهرش ناگهان او و ۲ دختر خردسالشان را ترک می‌کند از برنامه‌های هنری‌اش دست بکشد.

قرارداد ساخت این فیلم که اکنون در دست شکل‌گیری است، قبل از اعتصاب انجمن بازیگران امضا شد.

کروز با وجود اینکه در جشنواره فیلم ونیز شرکت نکرد، برای بازی در فیلم «فراری» مایکل مان در نقش لورا فراری عصبانی، تنها و غمگین که از نظر عاطفی با همسرش انزو فراری با بازی آدام درایور بیگانه شده است، تحسین منتقدان را برانگیخت.

در «روزهای رها شدن» قرار است فضای اصلی ایتالیایی رمان به فضایی آمریکایی بدل شود.

کروز و کوشت ۲ چهره مطرح سینمای اسپانیا پیش از این در فیلم دیگری با عنوان «مرثیه» محصول ۲۰۰۸ که اقتباسی از رمان «حیوان در حال مرگ» فیلیپ راث بود، با هم همکاری کرده بودند.

رمان پرفروش فرانته که سال ۲۰۰۵ به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شد، داستان تغییر مسیر زندگی اولگای ۳۸ ساله به پوچی ویرانگرانه‌ای را روایت می‌کند که وقتی شوهرش پس از ۱۵ سال زندگی مشترک او را به خاطر زنی دیگر ترک می‌کند، دچارش می‌شود. اولگا که در چهار دیواری آپارتمانی در تورین باید بار مسئولیت کامل ۲ دخترش را به دوش بکشد، کنترل شخصیت خود را از دست می‌دهد و نگران است که از هم بپاشد.

کوشت در فیلم‌هایش بیشتر به بررسی زندگی درونی زنان می‌پردازد و آثاری مانند «زندگی من بدون من» و «زندگی مخفی کلمات» هر ۲ با سارا پولی و «کتاب‌فروشی» با امیلی مورتیمر را در کارنامه دارد. او قرار است با درام اسپانیایی زبان «یک عشق» در جشنواره سن‌سباستین حضور داشته باشد که در آن داستانی روستایی از وابستگی عاطفی را تصویر کرده است. وی سال پیش رئیس هیات داوران بخش افق‌های ونیز بود.

فیلمنامه «روزهای رها شدن» توسط لارنس کوریات فیلمنامه‌نویس فرانسوی نوشته می‌شود که بیشتر به خاطر همکاری با مایکل وینترباتم در «سرزمین عجایب» که برای اولین بار در کن نمایش داده شد، «تابستان در جنوا» با بازی کالین فرث و «هر روز» یک نگاه واقعی سینمایی به سیستم زندان بریتانیا شناخته می‌شود.

کوریات همچنین نویسنده فیلمنامه مجموعه تلویزیونی بریتانیایی «مک مافیا» بود که با الهام از کتاب «مک مافیا: سفری در دنیای زیرزمینی جنایتکاران جهانی» نوشته روزنامه‌نگار میشا گلنی، نگاهی فراگیر به جنایت سازمان‌یافته جهانی داشت.

«روزهای رها شدن» پس از چندین اقتباس دیگر از آثار فرانته می‌آید که شامل سریال «دوست نابغه من» برای RAI ایتالیا و HBO بود. اولین کارگردانی مگی جیلنهال با عنوان «دختر گمشده» هم از داستان‌های وی اقتباس شده بود.

فرانته یک نام مستعار است؛ زیرا نویسنده نمی‌خواهد هویتش فاش شود. وی به یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان بدل شده است.