لوک بسون فیلمی فضایی با بودجه 200 میلیون دلار می سازد

کارگردان فرانسوی در جشنواره فیلم ونیز گفت به «داگمن» به عنوان بازگشتی به سینما نگاه نمی‌کند و در فکر ساخت یک فیلم فضایی ۲۰۰ میلیون دلاری است.

به نقل از هالیوود ریپورتر، یکی از فیلم‌های ونیز ۲۰۲۳ که شاید بیشتر از دیگر فیلم‌ها در انتظار واکنش منتقدان بود، «داگمن» ساخته لوک بسون است که از سوی مطبوعات برچسب بازگشت کارگردان به سینما را خورده است.

این فیلم درامی تاریک با بازی کیلب لندری جونز و اولین فیلمی است که بسون پس از ساخت «انا» در سال ۲۰۱۹ کارگردانی کرده و در عین حال نخستین فیلم وی پس از اتهام آزار فیزیکی بود که در نهایت در دادگاه به رفع اتهام از وی انجامید.

وی با اشاره به این که رسیدن به ۶۰ سالگی سخت است چون هیچ وقت نمی‌دانی چقدر حرف برای گفتن داری، افزود: من خوبم و فیلم‌های دیگری می‌سازم.

«داگمن» شاید جنبه‌هایی از کمدی یا اکشن فیلم‌های قبلی بسون را داشته باشد اما منتقدان معتقدند موضوع فیلم، آن را به قلمروهای تیره‌تری می‌برد و مود او معتقد است این نتیجه بزرگ شدن به عنوان یک فیلمساز است. وی یادآوری می‌کند که نخستین فیلمش را وقتی ساخت که ۱۹ ساله بود و حالا ۶۳ ساله است. او می‌گوید ۵۰ سال زندگی و فیلمسازی شاید به او توان بیشتری بدهد تا راحت‌تر بتواند انچه را می‌خواهد ابراز کند.

بسون بیان کرد که به اظهارنظرها اهمیتی نمی‌دهد و جشنواره ونیز امسال را خیلی خوب می‌داند و آنجاست تا نقاشی کند چون یک نقاش است.

این فیلم شب پیش در ونیز نمایش داده شد و اقبال زیادی هم دید و حتی ۲ خبرنگار که تحت تاثیر فیلم واقع شده بودند هنگام پرسش به گریه افتادند. همه اینها نشان داد مخاطبان وی مشتاق دیدن فیلم‌های بیشتری از او هستند.

بسون همچنین تاکید کرد به ساخت یک فیلم فضایی با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری فکر می‌کند.