اکران فیلم Aquaman 2 به سال ۲۰۲۳ موکول شد

اکران فیلم Aquaman 2 از اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی به اوایل سال ۲۰۲۳ موکول شده است.

تاریخ اکران فیلم آکوامن ۲ (Aquaman 2) که با عنوان آکوامن و آخرین پادشاهی (Aquaman and the Lost Kingdom) شناخته می‌شود، تغییر پیدا کرده است. کارگردانی این فیلم را همانند اثر قبلی، جیمز وان (James Wan) در دست دارد.

فیلم‌های «آکوامن» با نقش‌آفرینی جیسون موموآ (Jason Momoa) در نقش شخصیت اصلی است. فیلمبرداری فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» در اوایل سال جاری میلادی به پایان رسیده بود و قرار بود تا این فیلم در تاریخ ۱۶ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱) روی پرده سینماها اکران شود.

تاریخ اکران این فیلم مشابه تاریخ اکران فیلم قبلی است. فیلم «آکوامن» در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به اکران درآمد و موفقیت زیادی بدست آورد. این فیلم موفق شد تا در گیشه، فروشی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار را تجربه کند.

با این حال، اکران فیلم «آکوامن و آخرین پادشاهی» در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ از برخی لحاظ ریسکی است؛ چراکه در این ماه، فیلم آواتار ۲ (Avatar 2) ساخته جیمز کامرون (James Cameron) روی پرده سینماها به اکران در خواهد آمد و این رقابتی سنگین و دشوار برای فیلم «آکوامن ۲» خواهد بود.

از همین رو، کمپانی برادران وارنر برای اینکه رقابت بین این فیلم، روی فروش فیلم «آکوامن و آخرین پادشاهی» تاثیر منفی نگذارد، اکران آن را به تاخیر انداخته است. این فیلم اکنون قرار است در تاریخ ۱۷ مارس سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱) روی پرده سینماها بیاید.

تاخیر سه ماه اکران فیلم «آکوامن و آخرین پادشاهی»، این امکان را فراهم می‌کند تا اکران فیلم «آواتار ۲» در سینماها به پایان برسد و این فیلم از دنیای دی‌سی بتواند عملکرد بهتری در گیشه داشته باشد. با این حال، این تنها فیلم دنیای دی‌سی نیست که تاریخ اکران آن تغییر می‌کند. تاریخ اکران تمام فیلم‌های دی‌سی تغییر کرده است.

جیمز گان در مورد تاخیر در اکران فیلم «آکوامن و آخرین پادشاهی» نیز واکنش جالبی داشته و برای داشتن زمان بیشتر برای کار کردن بر روی این فیلم، تشکر کرده است. او همچنین گفته که این فیلم، نسبت به فیلم قبلی متفاوت خواهد بود اما همانند آن سرگرم‌کننده و جذاب است.

منبع: اسکرین رنت