پاسخ رئیس سازمان لیگ ایتالیا به ادعای مدیراجرایی اینتر: خودتان نخواستید دوشنبه بازی کنید!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پائولو دال‌پینو، رئیس سازمان لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا (سری A) انتقاد و ادعای اخیر جوزپه ماروتا، مدیر اجرایی باشگاه اینتر درباره لغو بازی خارج از خانه این تیم مقابل یوونتوس را بی‌اساس خواند.

به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایتالیا، قرار بود بازی تیم‌های یوونتوس و اینتر امشب (یکشنبه) بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه آلیانتس تورین برگزار شود، اما با اعلام سازمان لیگ این بازی به 24 اردیبهشت موکول شد که این مسئله نارضایتی و انتقاد شدید ماروتا را در پی داشت. ماروتا مدعی شده بود که سازمان لیگ فوتبال ایتالیا بدون مشورت با باشگاه‌ها و خودسرانه پنج بازی هفته جاری سری A از جمله دربی ایتالیا را لغو کرده و برنامه‌ای آشفته را برای ادامه فصل به وجود آورد که ممکن است منجر به نیمه‌کاره ماندن رقابت‌‌ها شود.

 

پائولو دال‌پینو در رد ادعای مدیراجرایی باشگاه اینتر به نشریه گاتزتا اسپورت گفت: روز جمعه، من و مدیراجرایی سازمان لیگ «دِ سیر وو» به اینتر پیشنهاد دادیم که بازی‌اش با یوونتوس را به روز دوشنبه شب منتقل کنیم تا امکان حضور تماشاگر هم وجود داشته باشد (با پایان قرنطینه در شهر تورین از شب گذشته، امکان حضور هواداران یوونتوس در ورزشگاه آلیانتس تورین وجود داشت، اما هواداران اینتر به دلیل قرنطینه این شهر امکان سفر به تورین را نداشتند) اما اینتر قویاً این پیشنهاد را رد کرد. پس آنها باید مسئولیت عواقب تصمیمات‌شان را برعهده بگیرند و از به وجود آمدن شرایط غیرورزشی یا آشفتگی لیگ حرف نزنند. اگر ماروتا مسئول حفاظت از منافع اینتر است من هم باید از منافع کلی سری A محافظت کنم که این متأسفانه به معنا مواجهه روزمره با تعارض منافع بین تمام باشگاه‌ها است. مسئولیت من تبلیغ برای سری A و بهبود وجهه آن در عرصه جهانی است پس مطمئن باشید برگزاری بازی‌ها در استادیوم‌های خالی گزینه به مراتب وحشتناک‌تری برای کل فوتبال ایتالیا بود. تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده من بود، اما همه باشگاه‌های ذینفع با تماس تلفنی با من در ارتباط بودند و به همین دلیل ما می‌دانستیم که هر کدام از آنها درخواست‌ها و مواضعی دارند که جلب رضایت همگی آنها را بسیار سخت می‌کند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایتالیا افزود: ما با احساس مسئولیت‌پذیری برای محافظت از هواداران‌ و حقوق تمامی افرادی که به نوعی از برگزاری بازی‌ها نفع می‌برند، شامل شرکت‌های تلویزیونی پخش‌کننده بازی‌ها عمل می‌کنیم. من به همه توصیه می‌کنم که امسال به فکر منافع سری A باشند، نه منافع فردی و تیمی. لازم می‌دانم به این موضوع هم اشاره کنم که در لیگی مانند لیگ برتر انگلیس، اکثر تیم‌ها حتی تا هفته‌های پایانی فصل هم بازی‌های معوقه دارند، چون تعدد بازی‌ها در فوتبال باشگاهی این کشور بالاست. پس بیاید از وضعیت ایجاد شده در سری A یک درام نسازیم وقتی چنین چیزی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم