مانچینی: بیشتر بازیکنانم را برای یورو 2020 انتخاب کرده‌ام/ نرفتن به جام جهانی انگیزه‌های‌مان را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا اعلام کرد که اکثر بازیکنان این تیم که قرار است در یورو 2020 بازی کنند، انتخاب شده‌اند.

سرمربی آتزوری که تیمش در مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا سه بازی خانگی مقابل تیم‌های ترکیه، سوئیس و ولز انجام خواهد داد، به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: اکثر نفراتی که قرار است در تیم ما در یورو 2020 حضور داشته باشند، تا الان انتخاب شده‌اند. حیف شد که نیکولو زانیولو (هافبک هجومی تیم فوتبال رم) مصدوم شد، چون او توانایی بازی در چند پست متفاوت را داشت، اما من فکر می‌کنم که ما هم در خط میانی و هم در خط حمله بازیکنان خوبی داریم.

نگرانی‌هایی درباره خط دفاعی تیم ملی ایتالیا وجود دارد به خصوص که جورجو کیه‌لینی، مدافع میانی یوونتوس به دلیل پاره شدن رباط صلیبی‌اش از ماه آگوست خانه‌نشین بوده است.

مانچینی در این باره هم گفت: کیه‌لینی دارد بهتر می‌شود. او باتجربه‌ترین بازیکن تیم ماست، کسی که دیگر نفرات تیم می‌توانند روی او حساب کنند. پس حضورش برای ما بسیار مهم است. جان‌لوکا مانچینی هم اگرچه دارد از مقطع سختی عبور می‌کند، اما این چیزها در طول یک فصل طبیعی هستند. بازی مانچینی کیفیت بالایی دارد و او هم بازیکنی بسیار فیزیکی است.

 

برخلاف سال‌های گذشته، تیم ملی ایتالیای تحت هدایت مانچینی، یک هسته از بازیکنان یک تیم باشگاهی خاص که با یکدیگر هماهنگ باشند، در اختیار ندارد. مانچو اما این وضعیت را آنقدرها هم بد نمی‌داند.

وی افزود: اینکه بازیکنان تیم ملی از تیم‌های مختلف هستند از یک جهت هم خوب است، چون فرصت بازی برای تیم ملی به بازیکنان همه تیم‌ها می‌رسد. جرقه‌ای در دل ما زده شده است که به ما برای انجام یک کار بسیار خاص امید می‌دهد. تیم ما هنوز باید پیشرفت کند، اما این بدان معنا نیست که ایتالیا شانسی برای قهرمانی ندارد. تیم ما مشکل کمبود انگیزه ندارد به خصوص بعد از ناکامی‌مان برای صعود به جام جهانی 2018.

تیم ملی ایتالیا پیش از شرکت در یورو، دو بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی انگلیس در ورزشگاه ومبلی لندن و آلمان در شهر نورنبرگ انجام می‌دهد.

سرمربی سابق اینتر با ابراز رضایت از قرار گرفتن این دو بازی تدارکاتی در برنامه شاگردانش گفت: ما تیم قدرتمندی هستیم، اما این بازی‌ها مقابل رقبای بزرگ، محکی مهم برای ما هستند تا متوجه شویم که سطح‌‌مان کجاست. می‌دانیم که تیم‌مان تیم خوبی است و من باور دارم که شانس موفقیت در یورو را داریم. تا الان خیلی خوب کار کرده‌ایم. ببینیم چه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم