فونسکا: استفاه از مانچینی سودی ندارد/ بولونیا تیم واقعا پرتلاشی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پائولو فونسکا در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش مقابل بولونیا در هفته بیست و سوم رقابت‌های سری A ایتالیا  آمادگی شاگردانش را مورد تاکید قرار داد.

 سرمربی تیم فوتبال رم اظهار داشت: پاستوره و مخیتاریان به طور عادی تمرین کردند. مخیتاریان نسبت به پاستوره در وضعیت بهتری قرار دارد. 

او در پاسخ به این سوال که  آیا تیم فاقد ذهنیت پیروزی است، افزود: ما در تلاش هستیم تا ذهنیت تیم را تغییر بدهیم اما این تنها معضل ما نیست.  مقابل ساسولو از نظر تاکتیکی اشتباه کردم و بازیکنان هم از نظر تاکتیکی و تکنیکی اشتباه کردند. بازی را بد شروع کردیم و تعادل‌مان را از دست دادیم اما پس از تعطیلات اوضاع کمی بهتر است. ما تعادل‌مان را که مبحث مهمی است، از دست دادیم. مقابل لاتزیو خوب بازی کردیم و  مقابل ساسولو عملکرد ضعیفی داشتیم. هنوز در مورد یکی- 2  نکته تردید دارم، به همین خاطر نمی‌خواهم در مورد این که فردا چه کسی بازی خواهد کرد صحبت کنم. کولاروف شخصیت خیلی خوبی دارد و یکی از رهبران رختکن تیم است، بنابراین یکی از گزینه‌ها محسوب می‌شود.

او در ادامه افزود: پاستوره به حدی آماده نیست که در ترکیب اصلی قرار بگیرد. برای جایگزینی پیگرینی گزینه‌هایی مثل مخیتاریان و کلایورت داریم. ضمنا  پروتی هم می‌تواند در آن پست بازی کند.همه بازیکنان توانایی‌های مشخصی دارند اما باید در تیم جا بیفتند. سری  A با لالیگا فرق می‌کند. بازیکنان  باید با محیط سازگار شوند و از فوتبال ایتالیا شناخت کسب کنند. این که دیاوارا از جنبه‌ تاکتیکی کارش را تقریبا بی نقص انجام می‌دهد، درست است. کریستانته هم همین قابلیت را دارد و می‌تواند همان کار را انجام بدهد. استفاده از مانچینی سودی ندارد چون مساله بر سر جایگیری است. 

 فونسکا در پاسخ به این سوال که آیا به فکر استفاده از  ژکو  پشت سر کالینیچ است، اظهار داشت: به این موضوع فکر کردم اما تغییر دادن سبک بازی‌مان راحت نیست. البته امکان دارد در طول بازی‌ها این کار را انجام بدهیم.وقتی پرس به اینجا آمد از او پرسیدم چند تیم در اسپانیا از یارگیری نفر به نفر استفاده می‌کنند؟  او گفت هیچ‌کدام  و من به او گفتم آماده باش چون اینجا همه همین کار را انجام می‌دهند! بولونیا از یارگیری نفر به نفر استفاده می‌کند و واقعا پرتلاش است، بنابراین بازی راحتی نخواهد بود. اما ورونا هم به سبک مشابهی کار می‌کند و ما قادر ب‍ودیم عملکرد خوبی مقابل آن‌ها ارائه کنیم.ژکو گفت همه ما مقصر و مسئول هستیم، نه فقط بازیکنان جوان‌تر. این برای من، انتقاد از بازیکنان جوان نیست و همچون توصیه‌ای برای آن‌ها به نظر می‌رسد. ژکو رهبر رختکن ماست.

 

انتهای پیام/ 

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم