تاریخ اکران فیلم بلوند

به تازگی تریلر فیلم «بلوند» به کارگردانی اندرو دومنیک منتشر شده که حال و هوای وهم‌آوری دارد، لهجه آمریکایی “آنا د آرماس” در نقش مریلین مونرو نیز بحث برانگیز شده است. فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز اکران شد.
تریلر زود هنگام فیلم «بلوند» به کارگردانی اندرو دومینیک به بیرون درز کرده است. به نظر می رسد با این خبر تاریخ انتشار فیلم نیز تغییر کند. البته طبق اعلام رسمی فیلم از 23 سپتامبر تا 28 سپتامبر در نتفلیکس (تاریخ پخش از نتفلیکس: ۱ مهر ۱۴۰۱ و پخش رسمی فیلم: ۶ مهر) در نتفلیکس عرضه می شود. همچنین رسما اعلام‌ شد که فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز (31 اوت تا 10 سپتامبر) اکران شد.

جلوه های بصری تریلری که از فیلم «بلوند» اندرو دومنیک منتشر شده عالی به نظر می رسد، اما ‹آنا د آرماس› با آن لهجه شکسته بسته آمریکایی اش دست و پنجه نرم می کند. لهجه او یک نگرانی آزاردهنده برای کسانی است که به دنبال یک فیلم بیوگرافی صد درصد واقعی هستند.

این هنرپیشه کوبایی الاصل در مصاحبه هایش گفته است که 9 ماه روی این لهجه کار کرده است. با این حال، شایعاتی وجود دارد که به اوایل سال گذشته بازمی‌گردد، مبنی بر اینکه آنها به فکر دوبله برخی از دیالوگ‌های او هستند. حالا با انتشار تریلر می دانیم چرا.

بسیاری از تریلر کاملاً وهم‌آور است. غیر از معمای لهجه که خیلی هم آزاردهنده نیست، احتمالاً برای عوامل فیلم بسیار سخت بوده که تصمیم بگیرند یک لاتینی را برای بازی در نقش یک نماد آمریکایی انتخاب کنند.

یک چیز درباره فیلم مسلم است، این فیلم زندگینامه مرلین مونرو معمولی نخواهد بود، یک فیلم NC-17 به کارگردانی اندرو دومینیک و فیلم‌برداری سیاه و سفید با نسبت تصویر 1.37 «چایس اروین» قطعاً حال و هوای خاصی را القا می‌کند، اما آیا بهتر نبود کل فیلم به صورت تک‌رنگ فیلمبرداری می‌شد؟ همچنین به نظر می رسد توالی رنگی گاه به گاه برای تکرار برخی از لحظات نمادین او استفاده می شود.

فیلم بیوگرافی مرلین مونرو ساخته اندرو دومینیک فوق العاده 2 ساعت و 46 دقیقه است.

نتفلیکس به صورت رسمی اعلام کرده است که “بلوند” فیلم بیوگرافی مرلین مونرو ساخته اندرو دومینیک 166 دقیقه است.

دومینیک نه تنها رتبه NC-17 مورد نظرش را برای فیلم دریافت کرده، بلکه نتفلیکس را نیز راضی کرده تا یک فیلم تقریباً 3 ساعته را منتشر کند. البته فیلم از روی کتاب جویس کارول اوتس اقتباس شده که حدود 800 صفحه است. به همین دلیل زیاد بودن مدت فیلم منطقی به نظر می رسد و غافلگیرکننده نیست.