تاریخ اکران تازه‌ترین ساخته میازاکی اعلام شد

تاریخ اکران «آنطور که زندگی می‌کنی» میازاکی از سوی استودیو جیبلی اعلام شد.

به نقل از ورایتی، استودیو جیبلی دیروز اعلام کرد جدیدترین و آخرین فیلم انیمه هایائو میازاکی که فعلاً با نام «آنطور که زندگی می‌کنی» شناخته می‌شود، جولای سال آینده خواهد بود.

آخرین فیلم این انیمیشن ساز افسانه‌ای یک فیلم بلند است که ۱۴ جولای در ژاپن راهی سینماها می‌شود. هیچ جزییات دیگری در این باره اعلام نشده و تنها طرحی از این انیمیشن همراه این خبر منتشر شده که شبیه تصویر یک پرنده است.

گفته می‌شود این فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته گنزابورو یوشینو که سال ۱۹۳۷ منتشر شده ساخته شده و داستان پسری ۱۵ ساله را تصویر می‌کند که به سفری می‌رود تا رشد معنوی، فقر و معنای زندگی را با کمک عمویش کشف کند.

میازاکی که برنده اسکار هم شده این کتاب را از کتاب‌های مورد علاقه‌اش می‌داند و سال ۲۰۱۷ اعلام کرد می‌خواهد آن را به نمایش درآورد.

این اولین فیلم میازاکی پس از ۱۰ سال است. آخرین فیلم او «باد برمی‌خیزد» که سال ۲۰۱۳ اکران شده بود داستانی درباره هوانودری ژاپنی در جنگ جهانی دوم بود. میازاکی پس از «باد برمی‌خیزد» اعلام بازنشستگی کرد اما چندی پیش تصمیم گرفت یک فیلم دیگر برای نوه‌اش بسازد.

گفته شده برای این فیلم ۶۰ انیماتور با میازاکی کار کرده‌اند و ساخت هر دقیقه یک ماه زمان برده است.

استودیو جیبلی که توسط میازاکی سال ۱۹۸۵ تأسیس شده به تازگی یک پارک موضوعی بر اساس آثار میازاکی افتتاح کرده که وسایل تفریحی آن با الهام از فیلم‌های «همسایه من توتورو» و «شاهزاده مونونوکه» و دیگر انیمیشن‌های میازاکی ساخته شده است.

به تازگی «همسایه من توتورو» توسط کمپانی رویال شکسپیر در لندن، بریتانیا هم روی صحنه رفته است.