اکران فیلم سوپر ماریو به ۲۰۲۳ موکول شد

شرکت انیمیشن‌سازی ایلومینیشن (Illumination) و کمپانی نینتندو، فیلم مورد انتظار «برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros) را برای عرضه در تعطیلات ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده بودند. با این حال به نظر می‌رسد روند توسعه‎‌ی فیلم بیشتر طول خواهد کشید زیرا نینتندو به تازگی اعلام کرده این این اثر با تاخیر در بهار ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

شیگرو میاموتو، خالق ماریو، در توییتر به طور رسمی بیان کرد که که پس از مشورت با یکی از تهیه‌کنندگان فیلم با نام کریس ملداندری، تاریخ اکران جدید فیلم در ژاپن، ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) و در آمریکای شمالی، ۷ آوریل (۱۸ فروردین) خواهد بود. این توییت توضیحی در مورد اینکه کریس پرت چگونه ماریو را قرار است به تصویر بکشد یا به سوالات دیگری که از زمان معرفی این پروژه در سال ۲۰۱۸ داشته‌ایم پاسخ‌نمی‌دهد. با این حال او قول داد که فیلم ارزش انتظار طرفداران را خواهد داشت.

از دیگر بازیگرانی که برای این فیلم تایید شده‌اند می‌توان به آنا تیلور جوی در نقش پرنسس پیچ، چارلی دی در نقش لوئیجی، جک بلک در نقش بوزر، ست روگن در نقش دانکی کونگ، کیگان مایکل کی در نقش وزغ و فرد آرمیسن در نقش کرنکی کونگ اشاره کرد. چارلز مارتینت، صداپیشه‌ی قدیمی ماریو نیز بخشی از این فیلم خواهد بود اما به طور دقیق مشخص نیست که چه نقشی برعهده خواهد داشت. گفته شده که هر صداپیشه به دلیل توانایی آن‌ها در به تصویر کشیدن روح منحصربه‌فرد شخصیت خود انتخاب شده‌اند.

انیمیشن برادران سوپر ماریو به تهیه‌کنندگی کریس ملداندری از ایلومینیشن و شیگرو میاموتو از نینتندو و کارگردانی آرون هوروث و مایکل جلنیک ساخته خواهد شد. این دو در گذشته روی انیمیش‌ تایتان‌های نوجوان با یکدیگر همکاری کرده‌اند. فیلمنامه‌ی این اثر نیز توسط متیو فوگل نوشته خواهد شد. ملداندری در گذشته در مورد فیلم بیان کرده بود:

ماریو و لوئیجی دو تا از محبوب‌ترین قهرمانان در فرهنگ عامه هستند و ما مفتخریم که این فرصت منحصر به فرد را داریم که از نزدیک با شیگرو میاموتو و تیم کاملا خلاق نینتندو برای زنده کردن این شخصیت‌ها در یک انیمیشن همکاری کنیم. این اثر با هر فیلمی که ایلومینیشن تا به امروز ساخته است، متفاوت خواهد بود.

گفتنی است که از دیگر ساخته‌های کمپانی ایلومینیشن می‌توان به انیمیشن‌های من نفرت‌انگیز (Despicable Me)، مینیون‌ها، مجموعه‌ی Sing و زندگی مخفی حیوانات خانگی اشاره کرد. در نهایت طرفداران ماریو اگر مشتاق به تماشای محتوایی سینمایی از این شخصیت محبوب هستند، باید تا بهار آینده به سراغ فیلم لایو اکشن سوپر ماریو در سال ۱۹۹۳ یا انیمه‌ی آن محصول نینتندو در سال ۱۹۸۶ بروند.

منبع: Gematsu