ترور جان اف کندی به روایت دیوید ممت

فیلم جدیدی از جریان ترور جان اف کندی، این بار توسط دیوید ممت ساخته می‌شود.

به نقل از ورایتی، فیلم جدیدی از ترور JFK توسط دیوید ممت ساخته می‌شود. این فیلم با عنوان «ترور» با بازی ویگو مورتنسن، ال پاچینو، کورتنی لاو، جان تراولتا و شایا لباف ساخته می‌شود.

این فیلم که به تازگی عنوان «ترور» روی آن گذاشته شده و پیش‌تر با عنوان «۲ روز/۱۹۶۳» نامیده شده بود، این هفته در بازار فیلم کن به خریداران ارایه می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: ۱۹۶۳. در طول یک جلسه دادرسی حیاتی علیه جنایات سازمان یافته، رییس جنایتکاران شیکاگو دستور ترور رییس جمهوری جان اف. کندی جونیور را صادر می‌کند و توطئه‌ای مرگبار سرنوشت یک ملت را تغییر می‌دهد.

این فیلم را دیوید ممت برنده جایزه پولیتزر و نامزد اسکار که سازنده «سرقت» و «سگ را بجنبان» است، می‌سازد. فیلمنامه فیلم هم توسط وی با همکاری نیکلاس سلوزی نوشته شده که عموی بزرگش سم جیانکانا از جنایتکاران شیکاگو بود و نقش مهمی در سازماندهی ترور کندی داشت.

گزارش‌های قبلی از این فیلم حاکی از این بود که فیلم بر وقایعی متمرکز خواهد بود که ۴۸ ساعت پیش از ترور رییس جمهوری شکل گرفت و از زاویه دید اوباش و جنایتکاران به روایت داستان می‌پردازد. سلوزی این مطالب را بر مبنای جزییاتی که «پپه» عموی فقیدش و برادر جیانکانا به او گفته بود شکل داده است. به گفته پپه جنایتکاران در ترور کندی دست داشتند تا نادیده گرفتن جیانکانا توسط رییس جمهوری با وجود کمک آنها در انتخابات و کمپین سازمان‌یافته او علیه آنها را تلافی کنند.

فیلمبردار برنده اسکار رابرت السویت که «خون به پا خواهد شد» را در کارنامه دارد، فیلمبرداری این فیلم را انجام می‌دهد.

ساخت «ترور» از سپتامبر در ونکوور آغاز می‌شود.