۵ نقش ماندگاری که بازیگران معروف آن‌ها را رد کردند

گاهی بازیگران به دلایل مختلف بازی در نقش‌هایی را رد می‌کنند که بر خلاف انتظارشان به نقش‌های محبوبی از نگاه مخاطبان تبدیل می‌شوند.

با وجود تمام شهرت و جوایزی که بازیگران هالیوود دریافت کرده و می‌کنند حتی اگر نقشی را رد کرده باشند که ممکن بود تاثیر زیادی در پیشرفت و مطرح شدن بیشتر آن‌ها بگذارد، با گذشت سال‌ها ممکن است هنوز هم از تصمیم خود پشیمان باشند. بازیگران زیادی از این دست وجود دارند که در این لیست قصد داریم تعدادی از آن‌ها را معرفی کنیم.

ترس از دست دادن شهرت

گری مارشال برای فیلم سینمایی «زن زیبا» تنها مگ رایان را برای نقش اصلی در نظر گرفته بود، اما پیشنهاد بازی در این نقش چندین بار توسط رایان رد شد و در نهایت مارشال هم سراغ چند بازیگر دیگر از جمله میشل فایفر و والریا گولینو رفت که آن‌ها نیز برای نقش آفرینی در فیلم او تمایلی نداشتند.

برخی از بازیگران می‌ترسیدند بعد از بازی در این فیلم محبوبیت خود را از دست بدهد و برخی دیگر نیز به دلیل عدم شهرت مارشال حاضر به بازی در فیلم او نشدند. در نهایت این نقش به جولیا رابرتز رسید و او بدون تردید این نقش را قبول کرد و برای این نقش نامزد جایزه اسکار و بفتا شد و چندین جایزه برای آن دریافت کرد. این نقش مسیر او در هالیوود را نیز عوض کرد و شهرت او را افزایش داد.

دزد دریایی که از دست رفت

کاپیتان «جک اسپارو» یکی از محبوب ترین شخصیت‌های سینمایی چند دهه اخیر سینما است که همگی آن را به خاطر نقش آفرینی جانی دپ می‌شناسیم. در پنج فیلمی که تاکنون از مجموعه «دزدان دریایی کارائیب» طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۷ ساخته شده، دپ در همه فیلم‌ها حضور داشته است. تمامی فیلم‌های این مجموعه سینمایی با موفقیت روبرو شدند و مجموع فروش این پنج اثر به حدود ۴.۵ میلیارد دلار می‌رسد. تقریبا می‌توان گفت که منتقدان هم این اثر را دوست داشته اند. سه فیلم اول دزدان دریایی کارائیب مجموعاً در ۱۱ بخش جوایز آکادمی نامزد شده اند و یک جایزه هم نصیبشان شده؛ اما به نظرتان ممکن است کسی بازی در این نقش را قبول نکند؟

 

نقش جک اسپارو برای اولین بار به جیم کری پیشنهاد شد و او اولین انتخاب کارگردان برای این نقش بود. او در آن زمان مشغول فیلمبرداری «بروس قادر مطلق» بود و به همین دلیل این پیشنهاد را رد کرد.

خشونت فراوان

یکی دیگر از نقش‌های ماندگاری که میشل فایفر آن را رد کرد، بازی در فیلم سینمایی «سکوت بره ها» بود. اگرچه این نقش ممکن بود فایفر را از نظر هنری در جایگاه هنری بهتری قرار دهد، اما او پیشنهاد بازی در این فیلم را به دلیل خشونت زیادی که داشت رد کرد.

این نقش به جودی فاستر رسید و او توانست برای آن جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا را دریافت کند. این فیلم در مجموع ۶۸ جایزه دریافت کرد و با بودجه‌ای کمتر از ۱۹ میلیون دلار بیش از ۲۷۰ میلیون دلار فروخت. «سکوت بره ها» در سال ۱۹۹۱ به پنجمین فیلم پرفروش سال تبدیل شد. از نظر مخاطبان نیز این فیلم امتیاز ۸.۶ را دریافت کرده و در بین ۲۵۰ اثر برتر تاریخ قرار گرفته است.

کدام یک دیوانه تر است؟

هافمن یکی از ستارگانی است که مخاطبان در هر سنی به دیدن آثار او علاقه مندند. او در انتخاب نقش هایش دقت زیادی می‌کند تا بهترین نقش‌ها را بتواند بازی کند. در این بین نقش‌های بد زیادی توسط او رد شده اند، اما رد پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی «راننده تاکسی» یکی از بدترین تصمیماتی بود که هافمن گرفت.

 

او گفته به دلیل عدم آشنایی با مارتین اسکورسیزی پیشنهاد بازی در این فیلم را رد کرده است. زمانی که هافمن به ملاقات اسکورسیزی رفت فیلم «راننده تاکسی» حتی فیلمنامه هم نداشت و هافمن فکر می‌کرد که به ملاقات یک کارگردان دیوانه رفته است و به همین دلیل پیشنهاد او را رد کرد. این نقش به رابرت دنیرو رسید و او توانست برای آن نامزد اسکار، گلدن گلوب و بفتا شود.

گوئیت پالترو

گوئینت پالترو فرزند بروس پالترو تهیه کننده و بلیث دانر بازیگر است و به همین دلیل نقش‌های مهمی از سوی کارگردان‌ها به وی پیشنهاد می‌شد. از بین این نقش‌ها می‌توان به بازی در فیلم سینمایی «تایتانیک» اشاره کرد که یازده جایزه را از ۱۴ نامزدی که کسب کرده بود، دریافت کرد. فروش این فیلم از ۲ میلیارد دلار هم عبور کرد و تا سال ۲۰۰۹ عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را یدک می‌کشید. پالترو نقشی را رد کرد که کیت وینسلت برای آن نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب شد.

منبع: Aljazeera