۱۰ فیلم اکشن که شما را میخکوب می‌کنند

اگر از تماشای مجموعه فیلم‌های «تبدیل‌شوندگان» لذت برده‌اید، این فیلم‌های اکشن برای شما جذاب خواهند بود.

اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های «تبدیل‌شوندگان» در سال ۲۰۰۷ روی پرده‌ سینما رفت؛ فیلمی که مخاطبان خاص خود را داشت و یک فرنچایز جدید برای دنیای سینما محسوب می‌شد.

سری تبدیل‌شوندگان با وجود کتاب‌های داستان و انیمیشن‌هایی با همین نام، طرفداران زیادی داشت و از سال ۲۰۰۷ تا کنون با سری فیلم‌های خود توانسته است، محبوب‌تر شود.

با این وجود، بجز فیلم‌های «تبدیل‌شوندگان»، فیلم‌های اکشن زیادی در سینمای هالیوود، از روی کتاب‌ها و یا دیگر رسانه‌ها ساخته شده‌اند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست و می‌تواند برای طرفداران فیلم‌های اکشن جذاب باشد. در ادامه به مرور برخی از فیلم‌های اکشن می‌پردازیم که ذهن‌ها را به سمت «تبدیل‌شوندگان» می‌کشانند.

کشتی جنگی

فیلم سینمایی کشتی جنگی ساخته سال ۲۰۱۲ ممکن است از نظر منتقدان چندان جذاب نباشد؛ اما به یاد داشته باشید که فیلم‌های «تبدیل‌شوندگان» هم چنین سرگذشتی داشتند. این فیلم به کارگردانی پیتر برگ، مملو از صحنه‌های انفجار، درگیری‌های مسلحانه و زد و خورد است.

 

لیام نیسون، تیلور کیسچ و ریحانا نقش‌های اصلی این فیلم علمی تخیلی را به عهده دارند که درگیری آن‌ها در فیلم با برخی ازافراد شرور و آدم فضایی‌ها و دیدن چندین ناو جنگی صحنه‌های هیجان‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد.

انتقام جویان

فیلم «انتقام جویان» که در سال ۲۰۱۲ تولید شد، داستان چند ابرقهرمان دنیای مارول را به یکدیگر وصل کرد و به موفق‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول تا آن زمان تبدیل شد. این فیلم همچنین یک ریسک در زمان خود محسوب می‌شد، اما برای طرفداران دنیای کمیک یک رویای به حقیقت پیوسته محسوب می‌شد.

 

در صحنه نهایی، تیم «انتقام جویان» در شهر نیویورک به مبارزه با ارتش آدم فضایی‌ها می‌پردازند و این شهر تقریباً با خاک یکسان می‌شود و مبارزه‌های نهایی این فیلم خرابی‌های بیشتری نسبت به «تبدیل‌شوندگان» برای شهر نیویورک به بار آورد.

۱۳ ساعت

فیلم «۱۳ ساعت» ساخته مایکل بِی در سال ۲۰۱۶ یکی از فیلم‌های جنگی با محوریت بیوگرافی بود که جان کرازینسکی هم در آن ایفای نقش می‌کند؛ اما این فیلم مانند سری فیلم‌های «تبدیل‌شوندگان» مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و توانست با فیلم‌های جنگی دیگری از جمله «سقوط شاهین سیاه» به رقابت بپردازد.

 

فیلم «۱۳ ساعت» برای بِی یک سبک جدید به حساب می‌آمد چرا که بر خلاف «تبدیل‌ شوندگان» علمی – تخیلی نبود و بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده بود.

بی‌مصرف‌ها

فیلم «بی‌مصرف‌ها» تولید سال ۲۰۱۰ برای دوستداران فیلم‌های اکشن هالیوود یک فیلم تمام عیار به حساب می‌آید؛ چرا که اغلب ستارگان فیلم‌های اکشن را دور هم جمع کرده است که سیلوستر استالون، آرنولد شوارتزنگر و بروس ویلیس بزرگترین آن‌ها به حساب می‌آیند.

 

صحنه‌های پر زد و خورد، تیراندازی‌های مکرر، کار‌های محیرالعقول و تعقیب و گریز‌های هالیوودی، صحنه‌هایی هستند که می‌توانند مخاطب را پای این فیلم میخکوب کنند.

لبه اقیانوس آرام

فیلم «لبه اقیانوس آرام» اثر گیرمو دل تورو، کارگردان نام‌آشنای هالیوود و با بازی ستارگانی همچون ادریس البا و ران پرلمن یکی از پرمخاطب‌ترین اکشن‌های هالیوود به حساب می ‎آید که در آن، ربات‌های بزرگ با هیولا‌های بزرگ‌تر از خودشان سرشاخ می‌شوند.

 

تماشای این فیلم به لطف کارگردانی عالی و جلوه‌های بصری خیره‌کننده با برخی از طراحی‌های واقعاً چشمگیر و منحصر به فرد، تماشایی است. این فیلم و دنباله آن در سال ۲۰۱۸ با بازی جان بویگا تقریباً تخیلات دوران کودکی است که به طرز گسترده‌ای زنده می‌شود.

گودزیلا در مقابل کونگ

بعد از «لبه اقیانوس آرام»، هیچ راه بهتری برای سینمای اکشن نمی‌توان پیدا کرد مگر این که دو هیولای تاریخی سینمای هالیوود را مقابل یکدیگر قرار داد. «گودزیلا در مقابل کونگ» یک فیلم بسیار جذاب است که از همان ابتدا علاقه مندان به داستان‌های این تایتان‌ها را مشتاق می‌کند.

 

این فیلم همچنین دارای مکان‌های شگفت‌انگیزی برای صحنه‌های نبرد است که با برخورد اولیه در بالای چندین کشتی جنگی در اقیانوس تا فینال گسترده در هنگ‌کنگ غرق در نئون دنبال می‌شود. این فیلم و آثار قبلی در حماسه دنیای هیولا‌ها ارزش وقت گذاشتن هر کسی را دارد.

مرد فولادی

فیلم «مرد فولادی» که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، تصویری تازه از افسانه سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی به نمایش گذاشت، اما این بار صحنه‌های اکشن فراوانی را هم به همراه خود آورد. این فیلم به دلایل مختلف از طرف منتقدان کوبیده شد، اما ویرانی‌های نمایش داده شده در فیلم به هیچ وجه برای طرفداران «تبدیل‌شوندگان» یک نکته منفی به شمار نمی‌آید.

 

این فیلم که به کارگردانی زک اسنایدر ساخته شده است، نشان می‌دهد که نبرد دو مرد با قدرت‌های ماورایی در یک مکان شلوغ چه اتفاقاتی را در بر خواهد گرفت و یکی از نقاط قوت آن ساخته شدن موسیقی آن توسط هانس زیمر است.

ترمیناتور ۲: روز قیامت

فیلم «ترمیناتور ۲: روز قیامت» یکی از بزرگترین فیلم‌های سری «ترمیناتور» است. «ترمیناتور ۲» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و علمی تخیلی تمام دوران و به عنوان یکی از بهترین دنباله‌های ساخته شده تا کنون شناخته می‌شود و یک کلاسیک بی چون و چرای این ژانر است.

 

انتقاد از این فیلم که همچنان طرفداران خاص آن، دیالوگ‌های ناب آن را تکرار می‌کنند، خیلی سخت است. این اثر با صحنه‌های اکشن و تماشایی خود، یکی از بهترین آثار سینمای جهان محسوب می‌شود.

مکس دیوانه: جاده خشم

یکی از خاطره‌انگیزترین فیلم‌های اکشن در ۲۰ سال اخیر، فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» بوده است که در سال ۲۰۱۵ تولید شد و چهارمین فیلم از سری فیلم‌های «مکس دیوانه» به حساب می‌آید. تام هاردی در این فیلم، جانشین ستاره اصلی فیلم، مل گیبسون شده است و صحنه‌های اکشن این فیلم از بهترین صحنه‌ها به حساب می‌آیند.

 

این فیلم دارای سکانس‌های تعقیب و گریز فراوان، مملو از شخصیت‌ها و لحظات به یاد ماندنی و همچنین دیوانه‌کننده است. فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» به حدی زیبا ساخته شده بود که بسیاری از منتقدان را مجذوب خود کرد و باعث شد بعد از سال‌ها، از یک فیلم اکشن در مراسم اسکار یاد شود.

ماتریکس

جهان سال ۱۹۹۹ برای «ماتریکس» حاضر نبود؛ فیلمی که واقعی بودن این جهان اطراف ما و نحوه شناخت ما از آن را زیر سؤال می‌برد. شاید این فیلمنامه کمی از فیلم‌های اکشن فاصله داشته باشد، اما صحنه‌های اکشن در این فیلم کم نیستند.

 

فیلم «ماتریکس» یک پدیده فرهنگی بود که در نوع خودش منحصر به فرد بود و دنباله‌های آن نیز توانستند این جذابیت را به ارث ببرند که امیدواریم نسخه جدید آن در سال ۲۰۲۱ نیز همان جذابیت گذشته را داشته باشد و بتواند مخاطبان را مانند همیشه هیجان‌زده کند.