یوفا برگزاری متمرکز یورو 2020 در روسیه را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد که روند آماده‌سازی مسابقات یورو 2020 برای برگزاری در 12 شهر متفاوت در قاره سبز همچنان ادامه ندارد و هیچ تصمیمی از سوی این سازمان برای برگزاری متمرکز بازی‌ها در کشور روسیه اتخاذ نشده است.

با توجه به قرمز بودن وضعیت شیوع کرونا در برخی از کشورهای تعیین شده به‌عنوان میزبان یورو 2020، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال حذف این کشورها از فهرست میزبانان صورت گرفته و اخیراً هم زمزمه‌هایی مبنی بر امکان برگزاری متمرکز این رقابت‌ها به سبک و سیاق ادوار قبلی این تورنمنت شنیده شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

برنامه یوفا این است که اولین دوره 24 تیمی یورو را در شهرهای بیلبائوی اسپانیا، آمستردام هلند، باکوی آذربایجان، بخارست رومانی، بوداپست مجارستان، کپنهاگ دانمارک، دوبلین ایرلند، گلاسکوی اسکاتلند، لندن انگلیس، مونیخ آلمان، رم ایتالیا و سن‌پترزبورگ روسیه برگزار کند. با توجه به نامساعد بودن وضعیت برخی از این شهر‌ها، از روسیه که دو سال پیش میزبان جام جهانی بود به‌عنوان محتمل‌ترین گزینه برای میزبانی از رقابت‌ها نام برده می‌شود.

 

یکی از سخنگویان یوفا در واکنش به این موضوع گفت: تلاش‌های یوفا در حال حاضر روی برنامه‌ریزی برای برگزاری یک تورنمنت با حضور هواداران در تمامی 12 شهر تعیین شده متمرکز است.

رقابت‌های یورو 2020 قرار است روز 11 ژوئن سال 2011 با مصاف تیم‌های ملی ایتالیا و ترکیه در ورزشگاه المپیک رم آغاز شود و 11 جولای هم با بازی فینال در ورزشگاه ومبلی لندن به پایان برسد.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم