گواردیولا: وضعیت بارسلونا با رفتن مسی تغییر می‌کند/ دلم برای مربیگری در ال‌کلاسیکو تنگ شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پپ گواردیولا معتقد است که بارسلونا باید خودش را قرار گرفتن در وضعیتی آماده کند که رئال مادرید پس از جدایی کریستیانو رونالدو تجربه کرد.

بروز یکسری اختلافات میان مسی و اریک آبیدال مدیر ورزشی باشگاه با وجود تلاش مدیران باشگاه برای حل و فصل این اختلافات منجر به گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده کاپیتان آرژانتینی آبی‌و‌اناری‌ها شده است. گواردیولا هم که 4 فصل در بارسلونا مسی را تمرین داد و او را از خیلی‌های دیگر بهتر می‌شناسد، معتقد است که کاتالان‌ها دیریا زود باید خودشان را برای روزهایی که دیگر مسی را در اختیار نخواهند داشت آماده کنند.

گواردیولا در گفت‌و‌گو با نشریه «پست یونایتد» اظهار داشت: اینکه مسی سرانجام یک روز می‌رود و با رفتن او وضعیت بارسلونا تغییر می‌کند اجتناب ناپذیر است. بازیکنانی مانند او برای تیم‌های‌شان بسیار مهم هستند. زمانی که مسی از بارسلونا برود، مدتی طول خواهد کشید تا این تیم دوباره خودش را با وضعیت جدید وفق دهد و این هم غیرقابل اجتناب است. این بازیکنان در یک فصل 40، 50 تا گل می‌زنند.

گواردیولا در فاصله سال‌های 2008 تا 2012 سرمربی بارسلونا بود که آن 4 سال پرافتخارترین مقطع در تاریخ باشگاه محسوب می‌شود. او در آن سال‌ها 14 جام کسب کرد و به موفق‌ترین سرمربی تاریخ بارسا تبدیل شد. گواردیولا موفق به کسب پیروزی‌های فراوانی شد اما برای خود او یک پیروزی طعم و لذت دیگری داشته است: پیروزی 6 بر 2 مقابل رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در ماه می سال 2009 که در مسی رسیدن آبی‌و‌اناری‌ها به قهرمانی بود.

 

سرمربی حال حاضر منچسترسیتی در این خصوص گفت: وقتی مردم از من درباره هیجان‌‌انگیزترین جامی که برده‌ام سؤال می‌پرسند، می‌گویم اولین جامی که با بارسلونا کسب کردم. اولین لالیگایی که بردیم و آن را در برنابئو قطعی کردیم. ما رئال را 6 بر 2 شکست دادیم و با آن برد به 12 پیروزی متوالی حریف پایان دادیم. آنها 4 بازی بعدی‌شان را هم باختند. می‌دانستیم که اگر آن بازی را ببازیم، رئال مادرید با بازیکنانی که داشت، کار را برای ما سخت خواهد کرد. آن روز برای ما روز فوق‌العاده‌ای بود.

گواردیولا سپس اعتراف کرد که دلش برای مربیگری در ال‌کلاسیکوها تنگ شده است. او گفت: بله کمی دلم برای بردن تیمم به ال‌کلاسیکو تنگ شده است. وقتی مربی بارسلونا بودم، ما هر سال بازی قرن را داشتیم. اینجا در انگلیس اما اوضاع کاملاً متفاوت است. از نظر رسانه‌ها و … همه چیز کاملاً فرق دارد.

گواردیولا که تیمش در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید با رئال مادرید روبه‌رو شود، بعد از دو باری که با بارسلونا فاتح این رقابت‌ها شد دیگر هرگز نتوانست طعم قهرمانی در مهمترین تورنمنت باشگاهی دنیا را بچشد. با این حال او می‌گوید اگر امسال هم نتواند قهرمان اروپا شود، دنیا به آخر نخواهد رسید.

او که سال 2011 آخرین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان را کسب کرد، گفت: سیتی باشگاهی بود که برای یک دهه تمام هدفش ماندن در لیگ برتر بود اما بعد ناگهان افرادی از ابوظبی این باشگاه را خریدند و آن را یک گام بلند جلو بردند و اینطور شد که این تیم در یک دهه 4 قهرمانی در لیگ کسب کرد. تنها چیزی که سیتی ندارد قهرمانی در لیگ قهرمانان است و طبیعی و خیلی هم خوب است که طرفدارانش دنبال چنین چیزی باشند. من تلاشم را برای کسب مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان انجام می‌دهم و اگر امسال نشد سال آینده. با قهرمان نشدن در لیگ قهرمانان دنیا به آخر نمی‌رسد.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم