گمانه‌زنی رسانه‌هایی ایتالیایی درباره احتمال قوی استعفای کونته/ وجود خبرچین در رختکن، دلیل خشم سرمربی اینتر!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اظهارات آنتونیو کونته پس از پیروزی 2 بر صفر شب گذشته (شنبه) اینتر در خانه آتالانتا در هفته پایانی سری A بازتاب زیادی در رسانه‌های ایتالیایی داشته است. لحن تند و خشمی که کونته هنگام ابراز نارضایتی از حمایت ناکافی مدیران باشگاه از او و بازیکنانش داشت، سبب شده است که برخی از رسانه‌های معتبر ایتالیایی درباره قریب‌الوقوع بودن استعفای او از سرمربیگری اینتر گمانه‌زنی کنند.

نشریات گاتزتادلواسپورت و رپوبلیکا اولین رسانه‌های ایتالیایی بودند که سخن از احتمال جدی کناره‌گیری کونته به میان آوردند و به تحلیل اظهارات او پس از آخرین بازی تیمش در این فصل سری A پرداختند. کونته در بخشی از اظهاراتش به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا چندین بار به عدم حمایت کافی از سوی مدیران باشگاه اشاره داشت و صریحاً گفت که گلایه‌های او هیچ ربطی به نداشتن بازیکن و عملکرد باشگاه در حوزه نقل و انتقالات ندارد. او از اینکه زحمات خودش و تیمش آنطور که باید و شاید به چشم مدیران باشگاه نیامده است، گلایه داشت اما به نظر می‌رسد چیزی که بیش از هم خشم و ناراضایتی سرمربی سابق چلسی و یوونتوس را در پی داشت، در بخشی از حرف‌های او درباره مصاحبه سه سال پیش لوچانو اسپالتی سرمربی وقت اینتر نهفته بود.

او گفت: «امسال برای ما سال بسیار پرفشار و سختی بود. بازیکنانم با وجود همه مشکلات کارشان را برای دور ماندن از محیط بیرون و حفظ اتحاد در درون تیم به خوبی انجام دادند. من از آنهایی که خودشان را همرنگ جماعت می‌کنند خوشم نمی‌آید و امسال هم در اینتر از این دست آدم‌ها زیاد دیدم. ماه‌ها ما را کوبیدند و ذره‌ای از ما حمایت نشد. مشکل من این است که همه چیز را می‌بینم، راهی که باید برویم را می‌بینم و می‌دانم که چه کاری باید انجام دهیم. چند وقت پیش مصاحبه‌ای از لوچانو اسپالتی خواندم که سال 2017 با او گرفته شده بود. الان سال 2020 است و هنوز هیچ چیزی عوض نشده است. ارتکاب برخی اشتباهات در سال اول قابل درک است اما تکرار مداوم آنها دیگر احمقانه است. من باید خیلی شفاف اعلام کنم که درباره بازار نقل و انتقالات حرف نمی‌زنم. می‌خواهم خیلی شفاف حرف بزنم.»

اکنون باور رسانه‌هایی ایتالیایی بر این است که اشاره کونته به مصاحبه اسپالتی، همان گفت‌و‌گویی است که در آن سرمربی وقت نراتزوری از وجود برخی خبرچین‌ها در رختکن تیم و هیئت مدیره باشگاه که با رساندن خبرهای محرمانه تیم به رسانه‌ها، به طور مداوم به تیم آسیب می‌رساندند، گلایه کرد.

از این رو گاتزتا و رپوبلیکا مدعی شده‌اند که با توجه به اتفاقاتی که رخ داده و نحوه شکایت کونته، او کسی نیست که در شرایط فعلی به کارش ادامه دهد. کونته 6 سال پیش هم به طرزی غافلگیر کننده در اردوی پیش فصل یوونتوس بعد از یکسری انتقادات درباره برآورده نشدن انتظاراتش از سوی مدیران باشگاه، استعفا و بانوی پیر را ترک کرد. همین ماجرا برای او در چلسی هم تکرار شد با این تفاوت که این بار انتقادات تند و تیز او از مدیریت باشگاه منجر به اخراجش شد.

کونته با وجود اصرار به اینکه نقل و انتقالات جزو دلایل نارضایتی او از مدیران اینتر نیست، اشاره‌ای غیرمستقیم به این موضوع هم داشت. او به شبکه DAZN گفت: تنها من می‌دانم که باید چه کاری انجام می‌دادم که به روملو لوکاکو برسم. فقط من می‌دانم …

اگرچه اخراج کونته غیرمحتمل است اما به نظر می‌رسد که او این بار آنقدر به محقق شدن خواسته‌‌هایش تأکید دارد که باشگاه چاره‌ای جز عمل به خواسته‌های او یا قبول استعفایش ندارد. گفته می‌شود یکی از اصلی‌ترین درخواست‌های کونته از مدیریت باشگاه، اخراج خبرچین‌های تیم است که ظاهراً پیرو آوسیلیو مدیرورزشی تیم یکی از آنهاست، کسی که مورد حمایت مدیراجرایی باشگاه جوزپه ماروتا قرار دارد.

انتهای پیام/

 

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم