کونته: این میلان با تیمی که در ابتدای فصل مقابلش بازی کردیم فرق دارد/ از حضور زلاتان در دربی استقبال می‌کنم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آنتونیو کونته در نشست خبری پیش از دربی فردا شب (یکشنبه) شهر میلان تفاوت‌هایی را برای این بازی و نخستین رویارویی دو تیم در فصل جاری برشمرد.

کونته گفت: در اولین دربی، ما زمانی با هم روبه‌رو شدیم که تنها چهار هفته از فصل گذشته بود و هیچ‌کدام از دو تیم نمی‌دانستند که چه فصلی در انتظارشان قرار دارد. میلان آن زمان تحت هدایت مارکو جامپائولو قرار داشت و الان استفانو پیولی سرمربی این تیم است. هر دو تیم به میزان زیادی تغییر کرده‌اند. از الان به بعد ما یکسری بازی پیش رو داریم که بعد از انجام آنها می‌توانیم درک بهتری از شانس‌‌مان در پایان فصل داشته باشیم.

با توجه به برتری 19 امتیازی اینتر نسبت به میلان، از این تیم انتظار بیشتری برای فتح دربی وجود دارد. کونته در این مورد خاطر نشان کرد: چیزی که من می‌توانم بگویم این است که میلان قطعاً باید امتیازات بیشتری از امتیازات فعلی‌اش می‌داشت، چون آنها تیم خوبی هستند و یک قهرمان مانند ابراهیوویچ هم در اختیار دارند که با خودش اعتمادبه‌نفس و تجربه آورده است. به نظر من حضور ابراهیموویچ به جذابیت این بازی خواهد افزود و من هم همیشه از رویارویی با بهترین‌ها استقبال می‌کنم. فکر می‌کنم که روبه‌رو شدن با اینتر برای ابراهیموویچ هم لحظه خاصی باشد.

 

کونته افزود: دربی همیشه خطرهای پنهانی دارد و به خاطر همین ما باید کاملاً حواس‌مان را جمع کنیم. لازم است که با انسجام و تواضع بازی کنیم. تمرکزمان باید روی کسب سه امتیاز باشد، چون ماهیت بازی بر سختی‌های آن اضافه می‌کند. در لندن یا تورین هم وضعیت همین بود.

سرمربی ایتالیایی نراتزوری درباره خرید جدید این تیم کریستین اریکسن و نقشی که او می‌تواند برای آبی‌و‌مشکی‌پوشان شهر میلان ایفا کند، گفت: ما اریکسن را آوردیم چون بازی او ویژگی‌هایی دارد که مناسب سبک بازی تیم ماست. سری A نسبت به سایر لیگ‌ها تاکتیکی‌تر است، پس مدتی طول خواهد کشید تا اریکسن خودش را با ما وفق دهد. البته امیدوارم که این مدت خیلی طولانی نشود. او بازیکنی باهوش است که درک بالایی از فوتبال دارد و من از هم داشتنش خوشحالم.

اریکسن پنجمین بازیکنی است که کونته از لیگ برتر انگلیس برای اینتر جذب می‌کند. آیا این نشان از وجود یک استراتژی خاص در برنامه‌های او دارد؟

کونته گفت:‌ من در انگلیس تجربه فوق‌العاده‌ای داشتم. لیگ برتر یکی از مهمترین لیگ‌های دنیاست. آنجا بازیکنان بااستعداد فراوانی وجود دارد و ما هم در آنجا فرصت‌های خوبی برای جذب بازیکن پیدا کردیم. جذب این بازیکنان از لیگ برتر تصمیم تاکتیکی بود که بخشی از آن به دلیل کیفیت بالای خود آنها و بخشی دیگر به خاطر فشردگی بازی‌های لیگ برتر انگلیس بوده است.

تیم‌های اینتر و میلان فردا شب از ساعت 23:15 به وقت تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم