کرونا 4 هزار میلیون یورو به لیگ‌های اروپایی خسارت می‌زند

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، تعطیلی حداقل سه هفته‌ای 5 لیگ بزرگ فوتبال اروپا شامل سری A، لالیگا، لیگ برتر انگلیس، بوندس‌لیگا و لوشامپیونه مجموعاً‌ به آنها معادل 4 هزار میلیون یورو رسانده ضرر مالی می‌رساند.

مؤسسه مشاور و مطالعاتی KPMG آثار تعلیق مسابقات ورزشی در قاره اروپا در 5 لیگ بزرگ این قاره را در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش درآمدهای حاصل از فروش بلیت، اسپانسر و … بررسی کرده است که در آن مشخص شده است لیگ برتر انگلیس با ضرری معادل یک هزار و 250 میلیون یورو بیشتر از همه متحمل خسارت مالی می‌شود. لالیگای اسپانیا با یک هزار میلیون یورو ضرر مالی در جایگاه دوم قرار دارد. سری A، بوندس لیگا و لوشامپیونه هم در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

عمده خسارت وارده به لیگ‌‌های فوتبال اروپا از محل از دست دادن درآمدهای حاصل از فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌ها است و در این میان هم تیم‌هایی که طرفداران بیشتری دارند مانند رئال مادرید و منچستریونایتد بیش از همه از این بابت متحمل ضرر می‌شوند.

 

با وجود خوشبین‌ بودن اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به بازگشت لیگ‌های اروپایی به روال قبل، با توجه به رشد فزاینده شیوع کرونا در قاره سبز مشخص نیست که امکان از سرگیری رقابت‌ها در موعد اعلام شده وجود داشته باشد که در این صورت باید انتظار در نظر گرفته شدن معیارهای جدیدی مانند کاهش حقوق بازیکنان را برای جلوگیری از وارد آمد ضربات مالی بیشتر به تیم‌ها داشت. در بوندس‌لیگا زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش حقوق بازیکنان شنیده می‌شود اما اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال جهان (فیف‌پرو) این موضوع را رد کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم