کاوانی به نژادپرستی متهم شد/ منچستریونایتد پاسخ داد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس امروز (پنجشنبه) با انتشار بیانیه‌ای ادینسون کاوانی را به خاطر استفاده از لفظ “کاکا سیاه” برای پاسخ دادن به تمجید یکی از دوستان و دنبال کنندگانش در اینستاگرام، به نژادپرستی متهم و توبیخ شد.

طبق این بیانیه، مهاجم اروگوئه‌ای شیاطین سرخ به تخطی از بند E3 اساسنامه انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس در خصوص استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی به مورخ 29 نوامبر سال 2020 و به کار بردن عباراتی که حاوی مفاهیم نژادپرستانه باشد، متهم شده است. به کاوانی تا روز چهارم ژانویه مهلت داده شده که از خود دفاع و توضیحاتی که شاید در عفو یا کاهش مجازاتش تأثیرگذار باشد، ارائه کند.

 

ادینسون کاوانی , تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس ,

باشگاه منچستریونایتد نیز به این موضوع واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای در سایت رسمی‌اش نوشته است: منچستریونایتد و تمام بازیکنانش تمام به مبارزه با نژادپرستی متعهد هستند و در این راستا به همکاری‌شان با اتحادیه فوتبال انگلیس و سایر سازمان‌ها ادامه خواهند داد. ما متوجه تصمیم اتحادیه فوتبال برای توبیخ کردن ادینسون کاوانی برای پاسخش به پیام تبریک یک دوست به خاطر عملکرد خوب او پس از بازی مقابل ساوتهمپتون هستیم. ادینسون و باشگاه تأکید می‌کنند که مطلقاً هیچ نیت سوئی پشت این پاسخ وجود نداشته است، پیامی که حذف و بابت آن عذرخواهی شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم