پیولی: هرگز چنین ضربات پنالتی ندیده بودم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال میلان شب گذشته (پنجشنبه) با کسب یک پیروزی عجیب در ضربات پنالتی مصاف خارج از خانه مقابل تیم ریو آوه در پلی‌آف، جواز حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا را کسب کرد. این بازی پس از تساوی 2 – 2 در وقت‌های معمول و اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد جایی که دو تیم مجموعاً 24 ضربه پنالتی زدند و در نهایت این روسونری بود که پیروز شد. میلان در حالی به این پیروزی رسید که در ابتدای وقت‌های اضافه گل خورد و در آخرین ثانیه‌های وقت‌های اضافه با گلی که چالهانوغلو از روی نقطه پنالتی زد از شکست گریخت.

استفانو پیولی سرمربی میلان در پایان بازی درباره اتفاقاتی که در این دیدار رخ داد، گفت: در شرایطی مانند این بازی، مسلط بودن بر اعصاب و احساسات بسیار سخت می‌شود، چون ما در یک چشم به هم زدن ممکن بود از یک تیم برنده به بازنده تبدیل شویم. به همین دلیل هم می‌گویند که ضربات پنالتی لاتاری است. تیم ما با اینکه از نظر سنی تیم جوانی است از نظر روانی توانست استقامت و ثابت کند که چقدر برای گرفتن نتیجه انگیزه و تاب مقاومت دارد. راستش من قبل از این هرگز چنین ضربات پنالتی ندیده بودم، اما فوتبال همین است. فکر می‌کنم که در این بازی به اندازه کافی خوب بازی کردیم و گلی هم که خوردیم نتیجه یک غافلگیری بود.

 

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات پنالتی‌های پایان بازی زمانی بود که ضربه بازیکن ریو آوه با وجود اصابت به هر دو تیر عمودی وارد دروازه نشد.

پیولی در این باره هم گفت: در دوران مربیگری‌ام من یک بار به خاطر چنین ضربه‌ای در فینال جام حذفی ایتالیا بازنده بودم. پنالتی‌ها لاتاری هستند، اما بازیکنان به خاطر تلاش‌های‌شان سزاوار این پیروزی بودند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم