«پینوشه» خون آشام می‌شود!

کارگردان فیلم سینمایی «اسپنسر» در پروژه تازه خود، پینوشه دیکتاتور شیلی را در قالب یک خون‌آشام به پرده‌های نقره‌ای می‌آورد.

به نقل از ورایتی، پابلو لارابین که به تازگی فیلم «اسپنسر» درباره زندگی دایانا از او عرضه شد، با همکاری نتفلیکس تولید یک کمدی سیاه با عنوان «ال کُنده» را شروع کرده‌است. این فیلم درباره آگوستو پینوشه دیکتاتور شیلی و روزهای خون‌بار این کشور است و در آن پینوشه در قالب یک خون‌آشام ۲۵۰ ساله ظاهر می‌شود.

لارایین فیلمنامه این فیلم را با همکاری گی‌یرمو کالدرون می‌نویسد. کالدرون از نمایشنامه‌نویسان سرشناس شیلیایی است و پیش از این با لارایین در نوشتن فیلمنامه «نرودا» و «باشگاه» که برنده جایزه بزرگ هیأت داوران برلین شد، و نیز فیلم «جکی» که در آن ناتالی پورتمن در نقش ژاکلین کندی بازی کرد، همکاری کرده بودند.

این کارگردان که با ساخت فیلم‌هایی مانند «تونی مانرو» و «نه» که سال ۲۰۱۲ برنده بخش دو هفته کارگردان‌های جشنواره کن شد و فیلم «جکی»، به عنوان چهره‌ای پیشتاز در سینمای آمریکای لاتین تثبیت شده؛ در فیلم‌هایش ترکیبی از شخصیت، ایده‌های بزرگ، پویایی قدرت، سرنوشت زنان در دنیای سنتی و جهنم شهرت را مورد توجه قرار داده است.

در حالی که از این کارگردان به عنوان جسورترین و شگفت‌انگیزترین فیلمساز سیاسی نسل خود یاد شده به نظر می‌رسد وی در «ال‌کنده» به برخی از این مضامین به شکلی عمیق‌تر توجه کند و با ترکیبی از تحلیل شخصیت، درام و کمدی؛ دنیای مدرن را نه فقط در شیلی که در شرایط جهانی مورد توجه قرار دهد.

نتفلیکس دیروز جمعه اعلام کرد این کمدی سیاه تاریخی بر شخصیت آگوستو پینوشه تمرکز می‌کند و او را چنان تصویر می‌کند که پس از ۲۵۰ سال هنوز زنده است و تصمیم می‌گیرد یک بار برای همیشه بمیرد و دلیلش برای این تصمیم، آبروریزی‌های متعدد و درگیری‌های خانوادگی‌اش است.

این فیلم قرار است سال ۲۰۲۳ به صورت انحصاری از نتفلیکس پخش شود و جیمی وادل، گلوریا مونچمیر و بازیگران همیشگی فیلم‌های لارایین شامل آلفردو کاسترو و پائولا لوچسینگر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

پابلو لارایین در این باره ضمن تشکر از نتفلیکس گفت: با استفاده از ژانر کمدی سیاه می‌خواهیم حوادثی را که در طول ۵۰ سال گذشته در شیلی و دیگر نقاط جهان روی داده‌اند، مشاهده، درک و تحلیل کنیم. ساخت این فیلم بی شک یک ماجراجویی خواهد بود با یک کار سخت، اما بسیار الهام‌بخش و معنادار.

معاون نتفلیکس در آمریکای لاتین نیز از این کارگردان به عنوان یکی از شاخص‌ترین صداهای سینمای آمریکای لاتین در ۲۰ سال اخیر یاد کرد و افزود: دیدگاه وی درباره شیلی و آمریکای لاتین برای درک این قاره ضروری است.